SIASAT SEGERA ISU KISDAR - PAS KUALA KANGSAR

E-mail Print PDF

PAS Kuala Kangsar melahirkan rasa kesal dan dukacita dengan apa yang berlaku di Kolej Islam Darul Ridzuan (KISDAR) Kuala Kangsar. Artikel dan polemik di dalam laman web PAS Perak sekiranya benar maka ia membuktikan berlakunya kepincangan dan penyelewengan di dalam pentadbiran KISDAR. Sekiranya benar laporan dan dakwaan tersebut maka pengurusan KISDAR perlu menangani segera permasalahan yang berlaku, segala kepincangan pentadbiran dan salah tadbir urus perlu diperbaiki. Adalah tidak wajar pengurusan KISDAR terus menyembunyi dan menafikan permasalahan dalaman yang berlaku. KISDAR amat dekat dengan masyarakat Kuala Kangsar. Isu-isu seperti salah tadbir urus, salah guna kuasa, penyelewangan, permasalahan perjawatan, rasuah, dan skandal hubungan intim sekiranya benar amat memalukan sebuah Institut Pengajian Tinggi Islam dan mencemar nama baik KISDAR Sekiranya pengurusan KISDAR benar-benar jujur dan sungguh-sungguh untuk menyelesaikan permasalahan tersebut maka isu-isu tersebut perlu dilihat dan ditangani secara makro dan mikro. Selesaikan segera isu-isu tersebut sehingga ke akar umbi.

Antara isu-isu yang perlu disiasat oleh Kerajaan Negeri dan pihak yang berwajib ialah isu kenaikan pangkat pegawai Kontrak Gred 41 ke Gred 44 Tetap tanpa mengikut peraturan (‘by-pass’) arahan perbendaharaan (General Order), isu salah guna kuasa kelulusan kawasan balak, isu tindakan tatatertib keatas pegawai tanpa merujuk kepada jawatankuasa tatatertib, isu penafian hak ahli akademik dan pegawai tadbir untuk mendapat perjawatan yang sesuai dengan kelulusan dan pengalaman mereka, isu lambakan jawatan bertaraf kontrak dan sambilan dan lain-lain isu yang berbangkit.

PAS Kuala Kangsar dan warga Kuala Kangsar amat berbangga dan berterima kasih kepada Kerajaan Negeri Perak kerana telah menempatkan KISDAR di Kuala Kangsar. Sebagai satu-satunya Institut Pengajian Tinggi Islam milik Kerajaan Negeri Perak maka rakyat Perak amnya dan masyarakat Islam khususnya meletakkan harapan yang tinggi kepada KISDAR untuk menjadi sebuah Institut Pengajian Tinggi Islam yang unggul bukan sahaja di negeri Perak bahkan diperingkat Nasional dan Antarabangsa. Negeri Perak telah melakarkan sejarah cemerlang dengan penubuhan dan pengembangan pelbagai pusat pengajian Islam, bermula dari pengajian pondok sehinggalah kepada pengajian peringkat menengah. Kewujudan KISDAR merupakan kesinambungan kecemerlangan Negeri Perak sebagai pusat pengajian Islam dirantau ini. PAS Kuala Kangsar amat yakin bahawa faktor tersebutlah yang menjadi asas penubuhan KISDAR yang telah genap usianya 11 tahun. Oleh itu sewajarnya seluruh warga KISDAR memahami dan menghayati hasrat dan harapan tinggi tersebut.

PAS Kuala Kangsar meminta Kerajaan Negeri Perak turut berusaha menangani permasalahan dalaman yang berlaku di KISDAR. Jangan sampai permasalahan tersebut menjadi barah dalaman yang kelak akan merosakkan KISDAR. Titah Tuanku Sultan Perak di dalam Majlis Konvokesyen Ke-4 KISDAR yang mahukan KISDAR dinaikkan taraf ke Kolej Universiti perlu direalisasikan oleh Kerajaan Negeri dan seluruh warga KISDAR. PAS Kuala Kangsar amat khuatir sekiranya permasalahan yang berlaku di KISDAR akan menggagalkan usaha yang sedang giat dilakukan untuk menaikkan taraf KISDAR kepada sebuah Kolej Universiti. Adalah tidak wajar sama sekali jika KISDAR hanya cantik dari sudut fizikal dan luaran semata-mata tetapi di dalam penuh dengan masalah dan krisis yang berpanjangan. PAS Kuala Kangsar juga amat khuatir sekiranya isu tersebut tidak diselesaikan segera maka pelajar-pelajar akan menjadi mangsa, mangsa kepada fahaman dan amalan politik sempit yang jauh sekali menyimpang dari amalan dan budaya kerja berteraskan professionalisme dan keintelektualan.

Sekiranya benar isu-isu tersebut berlaku di KISDAR maka PAS Kuala Kangsar merasakan bahawa benarlah tanggapan yang menyatakan bahawa kerosakan sesebuah Institusi Pendidikan atau sesebuah organisasi adalah kerana campur tangan ahli politik secara rakus dan tidak bermoral dan warga institusi/organisasi melakukan tugas secara tidak professional. Justeru itu seluruh masyarakat Islam Kuala Kangsar mengharapkan agar KISDAR bebas dari campur tangan ahli politik secara tidak beretika dan KISDAR perlu juga dipimpin dan ditadbir oleh individu-individu yang berkeupayaan, berkelayakan dan professional. Moga-moga dengan ini KISDAR akan terus melangkah gagah, maju dan membangun bagi melahirkan generasi berilmu dan bertaqwa.

PAS Kawasan Kuala Kangsar



Komen (32)Add Comment
0
...
Dikomen oleh Insan Prihatin , November 09, 2010
Syabas PAS Kuala Kangsar .. satu tindakan yang melambang kan keprihatinan terhadap permasalahan Kisdar. Kepada seluruh warga Kisdar fahamilah sungguh-sungguh mesej yang disampaikan. Kepada Kerajaan Negeri dan pihak-pihak yang berkenaan .. siasatkanlah isu Kisdar .. tanganilah masalah kisdar .. perbaikilah kepincangan kisdar, insyaAllah Kisdar akan terus maju dan membangun.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh Anak Melayu Kampung , November 11, 2010
Salam.....
adakah benar isu ini.
apa mungkin ini sengaja dibangkitkan utk menjatuhkan seseorang y dibenci?
Mohon Penjelasan?
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh anti golongan pekak badak , November 11, 2010
nak tau siasat la jgn buat pekak badak je dah nampak mungkar depan mata buat bodoh je
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh Insan Prihatin , November 12, 2010
Betul tu anti golongan pekak badak .. nak tahu benar ke tak benar ke, fitnah ke tak fitnah ke, citer betul ke citer tipu ke, kena siasat laaaaa bengappppp, PAS KK minta siasat bukannya PAS KK dah judge perkara-perkara tu betul or tak, tak kan tu pun Anak Melayu Kampung tak faham-faham. Bila dah siasat baru lee tau benar ke tak benar .. apa daaaa simple mcm tu pun tak leh nak fikir. Bengapp sungguh
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh anak perak asli , November 12, 2010
Jaga adab kita sebagai orang Islam. Nabi melarang kita memanggil sesama muslim dengan gelaran yang menyakitkan. Tidak meriman kalau kita tidak menyanyangi sahabat kita sesama muslim seperti kita menyayangi diri kita sendiri.

Berdakwah dengan perkataan penuh hikmah dan bijaksana.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh anti korup , November 12, 2010
memang la jaga adab bro cuma satu nak tanya kalau dah kena tindas kena naya boleh ke cakap elok2 ngan org buat naya kat kita ha bro cuba cakap mike tak kena mike boleh la cakap elok2 cuba mike kena mike pun panas bro...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh katakan "taknak pada zairol' , November 12, 2010
tapi teman confus sapa nak siasat sapa..kalau dah penyangak nak siasat penyamun boleh ke? cuba komen sikit?si penyagak mesti kata si penyamun tu tak salah sebab dia pun sama...!!! Kalau dah tak reti malu tu buat apa pun takpe maki org lain bodoh depan orang ramai tu la perngai mr z kalau korang nak tau.....baling bihun dalam mesyuarat...maki2 org habis sbut dalam kain depan2 dekan , dpn rektor tapi takde tindakan....bahkan dinaikkan pangkat !!!!pelik2 pelik yop budak kecik pun faham sapa yg salah sebenarnya yg tak faham2 hanyalah yg pekak badak dan dibutakan mata hatinya sebab makan haram banyak...!!!!! so mari lah ramai2 katakan taknak pada zarol....!!!!!!kami taknak anda anda boleh blah...kata banyak tempat lain tawar mike kerja so berambos la tgu apa lagi kat kisdar!!!!!
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh kayu jati , November 12, 2010
kisdar tu dah lama boleh maju kalau takde penyangak2 yg sapu duit balak dari tanah hutan yang diberikan k'jaan pada kisdar.
nilai dia lebih dari 20juta. tapi puak2 yg tak tau halal haram ni boleh makan duit tu (duit agama!!!) memang tak takut akhirat puak2 ni elok2 nya buat je sembahyang hajat ramai2 mintak Allah SWT tunjukkan sapa yg makan duit haram tu sapa yg buat khianat pada agama pada staff2 yg ikhlas perjuangkan kisdar...manusia ni semua boleh menipu tak kira la sapa pun..tapi kita yakin Alllah ada kan?apa kata kita buat solat hajat ramai2 biar Allah tunjukkan ...amacam setuju tak warga kolej dan org kuala semua ?
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh The Undertaker , November 15, 2010
God Bless PAS Kuala Kangsar. Such a beautiful way of thinking. In reality, we can't do much with current situation. We can't just rush into bee's hive. Instead turn it into termite first. Then, it will be the most suitable and practical way to wipe them out once for all. How is it possible? Help PAS and PKR to win in next PRU. At this moment, promote good morale and ethique as PAS follower. Thus, people will see, believe and have more confident with PAS and PKR. Remember, All medias are now attacking and trying to badmouth PKR.. People are paying attention on PKR now. If they found out most PKR and PAS follower have a nuisance attitude.. Guess what? BN will win majority and most of you will be wipe out. Therefore, be wise, stay cool. Amal Maaruf Nahi Mungkar.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +1
0
...
Dikomen oleh Nakhoda Muda , November 19, 2010
U all semua nak tau tak .. aku ada citer bagus gak nak share sini. Dengar citer nakhoda tua dah nak kuar dari Kisdar, elok lee tu bagi le peluang kat nakhoda lain pulak, mike tu dah uzur elok le rehat je byk kan amal ibadat or jaga le cucu kat umah. Tapi si nakhoda tua tu dengar citernya masih bernafsu beso, dia buat jawatan baru kat kisdar iaitu jawatan Profesor dan dengar citernya jawatan tu dah lulus. So dengar citernya nakhoda tua tu lepas tak jadi nakhoda kisdar nak mohon jadi Profesor kat kisdar ... ishhh isshhh bijak nya strategi yaaa .. tapi tak bijak mana punn ... orang dah dapat tau strategi tu .. hahahaha, Nampak beno nakhoda tua tu tak leh nak lepaskan gaji belas-belas ribu ... ishh ishhh besonyaa nafsu. Duit pencen dah ada tak cukup lagi keee
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh cucu nakhoda , November 19, 2010
ko ingat nakhoda nak sangat ke dok kisdar lama2..ko tak kenal nakhoda jgn cakap bnyak..nakhoda ikhlas nak bangunkan kisdar..ko tengoklka pentadbiran dulu dan skunk??? semua nak diperbetulkan..hampeh betol..perjawatan, fail meja, mpk,kualiti,piagam pelanngan,5 s..cakap senangla..ko nak ganti nakhoda tua ke? ini semua suk yang tentukan..tatau dok diam..tatau cita sebenar jangan dok tabur fitnah kat cini...plzzz kalu nak tulis...biar ada fakta...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh Nakhoda Muda , November 19, 2010
hahaha ... cucu nakhodaa dah bersuara yaaa ... bagus-bagus mcm tu laaa cucu kesayangannn .. kannn. Aku dah kenal lama nakhoda tua tu .. merayu-rayu kat istana nak mohon kontrak sambung ,,memujuk-mujuk MB nak keje lagi .. jumpa suk nak jadi nakhoda lagi ... hahaha ... org kat suk dah tauu dan dah heboh punnn. Kalo tak da pentadbiran dulu kisdar tak de le dapat bangunan cantik mcm sekarang. Nakhoda tua masuk kisdar ketika bangunan baru dah mula dibina. Perjawatan apa yg u all buat ?? naik kan Mr. Z je laaa secara by pass. Zaman Nizar sempat wujudkan seratus lebih jawatan kontrak.. lepas tu sapa yg isikan semua jawatan-jawatan tu ? Habis semua kroni masuk .. suami isteri, adik beradik, sedara mara semua masuk kisdar, betul kannn. Fail meja dan mpk semua dah ada tapi tak nak pakai sebab Mr. S yang buat, semua yg Mr. S buat tak nak pakai kononnya tak betul, mcm laaa pentadbiran now perfect sgt. Oooo nakhoda tua ikhlas nak bangun kan kisdar yaaa ... eleehhh mcm lee org lain tak ikhlas .. Cuba u story skit keintiman Nakhoda tua dengan Pn. M, dah jadi buah mulut org di KK dan di pejabat SUK. Teman taknak laa citer nnti dedah aib org lak. Kabo kat nakhoda tua u tu ... rehat je laaaa, banyakkan amal ibadat, duit memang tak cukup satu gunung punn.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh cicit nakhoda , November 19, 2010
Pentadbiran now hebat yaaa .. ye la tuu .. hr nak bg takilmat mpk pun tak reti, tak reti mana dulu mpk ke or fail meja .. masing-masing tak reti .. mcm mana nk bg taklimat ... ooo ckp psl 5S yaa .. bagus beno leee pi kursus 5S then ada karaoke .. malu je kat fasilitator, kolej islam buat kursus tapi ada karaoke .. nakhoda tua tu tauu ada karaoke tp biar jeee maksiat .. tp bekas mufti .. maksiat depan mata pun tak tegur, ramai staf hr berkaraoke .. dekan HEP yg baru tu pun sama .. karaoke gak. Apa laaa nak jadi staf kolej islam ni .. malu lee sikit .. jaga le nama baik kisdar.

Pentadbiran now hebat yaa .. ye laa tuu .. masuk kan pensyarah kroni .. ada sorang pensyarah tu .. fakulti tak perlu pun pensyarah baru .. tapi kakaknyaa akauntan so adiknyaaa masuk leee jadi pensyarah. Baguskan pentadbiran kisdar. Ada sorang lagi pensyarah baru ... dinobatkan sebagai dekan syariah in waiting ,, giler ke pentadbiran kisdar ni .. pensyarah baru masuk langsung tak da pengalaman mengajar di ipt terus dinobatkan dekan in waiting .. isshhh ishhhh gilerrrr gilerrrrr, pensyarah tu sebelum ni jaga pusat islam .. entah apa yg di buat kat pusat islam .. jawatan imam tapi jarang beno jadi imam, duit masjid masuk simpan kat akaun peribadi, penyata kewangan masjid tak penah bentang dlm mesyuarat. Hebat kan pentadbiran kisdar. Semua tu gara-gara nakhoda tua yang tak reti mentadbir, tp maybe bukan tak reti kot tapi dah uzurrr .. dah tak larat ... so dah tak upaya nak mentadbir ... berhenti je laaaa, bagi leeee peluang org lain jadi nakhoda.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh Insan Prihatin , November 19, 2010
Alahaiiii .. apa laa korang semua ni nak kecoh-kecoh ... stop je laaa kecoh-kecoh kat sini .. ikut je leee saranan PAS KK tu, sebab tu aku awal-awal lg dah sokong statement PAS KK tu, siasat le dulu, soal siapa yg nak siasat tu serah je laaa kpd pihak yang berkenaan, kalo pihak tu siasat secara adil insyallah ada balasannya kat akhirat nanti dan kalo pihak tu siasat secara tak adil insyallah ada jugak balasannya kat akhirat nanti. So yang penting siasat le duluu then baru leh tahu benar ke or fitnah ke, betul ke or salah ke. Aku tengok makin hari makin banyak isu yang dikuarkan, benar ke tak benar ke aku tak tahu lee tapi takut gak aku nanti nama Kisdar tercemar. So penyelesaiannya siasat segeraaaa, selagi tak siasat selagi tu laaa kecoh kat sini.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh cucu nakhoda , November 19, 2010
betul tu siasat dulu baru tau....bab duit masjid jgn main2 besar dosanya jgn finah sampai cam tu dol buruk padahya....pikirlah sikit ada fakta dan bukti ke..siasat la dulu...tu la gua cakap..jumpa face to face ngan nakhoda tua...nak tau isu sebenar..jangan nak merapu kat sini jeee....tak elok public baca...burukan organisasi sendiri..lu pikirla duit u terima pun dari hasil kerajaan...kalu u tak mau u bentila berniaga...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh pncinta ksdar. , November 20, 2010
wahai smua shabat....jka klian smua duk dlam ksdar thu lah ap yng sbnarnya..sya bgitu malu..kburukakkan ksdar d canang sana sini tpi itulah realiti yng sbnarnya...para plajar yng mnjdi mngsa,sstem pntdbran yng lmah.pruntkan pgram yng c ket,staf brtambah tpi kualiti krja mkin mrosot..jka d tnya kpada smua plajar mhupun kkitangn ksdar rsanya msalah inilah yng akn d c kap...siasat sgera..ksian kat plajar jdi mngsa...nk sleweng kew mnipu kew ap kew,kbajikan plajar tlong la jga..ALLAHHUAKBAR!!!
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh pejuang islam.. , November 21, 2010
ckap xserupa bikin..semua rakan2 seperjuangaku...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh timbalan rektor TETAP , November 22, 2010
sebenarnya zairol tu kena berambos dari kolej
dia tu masuk secara haram ke dalam kolej tapi sebab keroni umno punya pasal tutup mata la golongan pekak badak ni....korang bayang la layak ke baru kuar oum 3 thn kerja pun tah pape alih2 jadi tim rektor tetap lak tu!!!!agak2 org lain leh terima ke yop????buat zairol TIMBALAN REKTOR HARAM!!!!!!berambos la dari KISDAR ko la perosak kisdar tu.....masuk haram
buat fitnah kat org baling bihun dalam mesyuarat....maki hamun depan pendaftar depan dekan2 n depan nakhoda tua!!!nakhoda tua boleh tak buat ape!!! memang elok berenti la mike nakhoda tua!!!! dua2 org ni sila angkat kaki dr kisdar la org dah benci sgt kat korang k sila KELUAR dr kisdar!!!!
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh mamat , November 23, 2010
kpd tim rektor tetap.... sabor, sabor, sabor..... bukan ke sabor tu sbhgian drpd iman.... hehehe...smilies/grin.gif
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh timbalan rektor TETAP , November 25, 2010
buat mamat ni sabor leni yop kalau tak dah lama zairol tu kena terajang dan penendang dek perangai dia tu....ni sabor le ni !!!!ko reti ke makna sabor???
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh dato setia , December 13, 2010
dgr cite dato rektor xdtg kolej, dh nk hbs nyawa ke... claim minyk itu n ini, keje xdtg, btl ke?...klu claim mst byk, bukn amek sbtol dua..btl x dato?kata beks mufti, tp boleh ke tuntut dwet tnpa wat keje...cucu nakhoda tu, geng dato, tu yg dia puji gile ketua dia..klu btl, knp sgl ursn ptdbirn bgtu lembap ye...knp kolej smpai leh kena saman...elaun utk fak pn ptdbirn nk sapu, hbs tu fak nk wat pgrm mcm mn oi....
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh umno gile... , December 13, 2010
mmg nmpk sgt bpolitik kt KISDAR ni, tu yg wkt memula PR jatuh, bnda prtma yg d ubh ialah enekmen bkaitn KISDAR...leh rujuk blik dlm paper...nk buang pdftr KISDAR dr enekmen katakn, pd hal pdftr tu org kuat umno... hbs organisasi dlm KISDAR btukar2, kejp mcm tu, kejp mcm ni..ni lh keje puak UMNO...khususnya zairol..cucu nakhoda tu bodek jelh... keje biar ikhls..mcm dato tu, xpenh pn kata'y punch tp kad memang kuning, xpenh pn tukar...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh The Undertaker , December 15, 2010
This is what worried me most... PAS KK did suggest to investigate, which is WISE move.. This proclaimed themself as follower keep on badmouth and conduct personal attack, which is BAD.. Sometime make me wonder, follower did make leader fail. Well guys, u all needs really high IQ to understand this.. Remember! Look at the BIGGER PICTURES!!
report abuse
vote down
vote up
Undian: +1
0
...
Dikomen oleh under kene phm.. , December 15, 2010
tu yg mntk dsiasat...klu xde, this ok..apelh yg bengong sgt undertaker nie...ape plk yg xsurh siasat...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +1
0
...
Dikomen oleh siapalah aku , December 28, 2010
Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa satu ketika seorang lelaki sedang mencaci Abu Bakar r.a sedangkan Nabi s.a.w sedang duduk di hadapannya. Orang itu terus mencacinya sedangkan Abu Bakar r.a dan Nabi s.a.w terus bersabar mendengarnya. Lantas Nabi s.a.w tersenyum. Apabila orang itu mencacinya dengan keterlaluan, lantas Abu Bakar r.a menjawab akan caciannya. Mendengarkan akan jawaban itu, Nabi s.a.w begitu marah, bangun, lalu meninggalkannya.

Abu Bakar r.a menyusul Nabi s.a.w dibelakangnya dan berkata: Ya Rasulullah s.a.w, apabila orang itu terus mencaciku engkau masih tetap duduk dan apabila aku menjawabnya, tuan nampaknya marah dan bangun?

Nabi s.a.w menjawab: Semasa kamu diam dan bersabar mendengarnya, seorang malaikat bersama denganmu yang mana sedang menjawab caci maki orang itu bagi pihakmu, tetapi apabila kamu menjawabnya semula, malaikat itu meninggalkanmu, dan syaitan telah datang di antara kamu, dan aku tidak mahu duduk bersama dengan syaitan; oleh kerana itu aku meninggalkan kamu.

(Hadith Riwayat Ahmad)

===========

Siapa lah kita yang mahu mencaci ciptaan Allah? Sebanyak mana keburukan dan kesalahan mereka yang kita ketahui, Allah lebih mengetahui. Walaupun sebanyak buih di laut, keampunan dan kasih sayang Allah jauh lebih luas daripada itu.

Semoga Allah mengampuni segala dosa-dosa kita yang telah lalu dan marilah kita bertaubat dan bertekad tidak akan mencaci sesama kita lagi.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +1
0
...
Dikomen oleh anti penyangak harta rakyat... , January 12, 2011
untuk siapalah aku...mike ckp macm tu maknay kita biorjele kemungkaran ni berlaku ke ape so bior je tak payah bertindak ye
habis nabi dok diam je ke kalau kemungkaran berlaku depan mata
bukan ke nab pernah marah sahabat
bukan ke nabi pernah memerangi kemungkaran?
bukan ke nabi pernah menghapuskan jahiliyah dengan peperangan..
bro kalau setakat mengaji hadis dua tiga patah tak layah sembang la bro k?
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh yakpur salam , January 12, 2011
utk pengetahun korang undertaker tu geng ngan zarol
korang marah geng dia tu yg dia melenting
macam la tak kenal undertaker tu ...dekan HEP baru kan yg baru masuk kolej tup2 jadi dekan HEP hebat UMNO ni kan....
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh The Undertaker , January 16, 2011
Thank you.. It is proven many of people here are lame and simply have no idea what exactly they do. Me Dekan HEP? Who Zarol? Who HEP Dean? Do you think i give a shit with your puny college affairs? Nope. Just a harworking person with private whom really wish other Real PAS follower to stop wasting their time.. And one more thing, do you really learned english at school?
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh kuang tol... , January 26, 2011
mungkin rasanya si Z tu terer BI, tu yang leh naik cepat...teruskn Z, kami mahukan kolej ni dalam suasana tanpa pengetahuan...biarkan semua d kongkong...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh kawan mr zairol , January 30, 2011
mr zairol memang terer bhs inggeris , terer tgk plan , terer buat akaun, terer baling bihun,terer buat cf ...tapi masa KPT dtg kelam kabut kata tak dapat cf lagi mmg zairol hebat....takpela zarol akhirat ada tgu je la mike kena hisab kat sana ...kirim salam kat member2 mike same ye assalamualaikum....
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh orang luar kolej , March 08, 2011
salam, maaf sbb mencelah. sebagai org luar mmg perkembangan ini agak mengejutkan sebab kolej ISLAM tiada autonomi. tapi bukan mengejutkan sekiranya kolej ISLAM tidak cemerlang bukan kerana niat dan hasrat penubuhannya, tetapi orang yang dipertanggungjawab utk menjaga amanahnya. KUIN, KUIS cemerlang. tapi kolej ISLAM lain, bg saya, belum lg dengar kecemerlangannya.
report abuse
vote down
vote up
Undian: -1
0
...
Dikomen oleh Jangan buat dosa , January 28, 2012
korang ni betul la, tak abis abis nak buat dosa, dosa ngan manusia susah nak mintak maap yop.... Sudah la korang mintak dia berambus kan dia dah blah dah, cukup la.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0

Tulis komen.

security code
Tulis huruf yang terpapar.


busy
Last Updated ( Saturday, 06 November 2010 22:45 )  

Terbaru


Sila tekan butang mute untuk on/off audio

buy delta cortef perth australia purchase valtrex in us dutas delivery london pharmacy buy drugs altace is it safe to order prozac acai online bestellen buy female cialis uk brand amoxil medication side effects tretinoin 0,025 prescription coupon almetec for dogs buy salvent on line in the canada shuddha guggulu online mexico terramycin pill shortage retino a cream 0,025 from australia canadian flagyl venlafaxina reviews for men erexin v on line in the canada thyrox coupons i pill mirapex website generic rosuvastatin safe lisinopril australia companies only beta val online legally buy levothroid bulk order cefixime rx order duprost from usa without prescription generic levoxyl uk diclofenac gel uk sale order raloxifeno on line canada protonix online with out prescription reasonably priced cialis allegra billig kaufen purchase gabapentine on line in canada liv 52 without a prescription from canada baridium legal in england ciplox online from canada buy betnovate online without prescription feldene drug in usa pharmacy cheap genuine clopidogrelum online buy speman usa purchase benadryl in canada where can i buy trial erection packs 1 mg where do i vagifem in canada over the counter medicine topamax buy orlistar australia can order liposafe canada buy luvox online no prescription uk purchasing bactroban online retin a 0,05 online pharmacies with out prescription lozol online uk xenical buy using paypal health canada fluticanose keppra without insurance raciper pct buy buy vasotec tablets australia how to get aleve in australia canadian diamox l thyroxine next day delivery canada buy allopurinol without prescription how to get tamsulozin in australia generic raloxifeno usa pharmacy alfa flucon coupon code retin a dose generic oristal canada canadian pharmacy online prandin fast terramycin deleviery buy pulmicort online in the united states without a prescription liposafe tablets side effects where to buy atarax online india buy provera with no script atomoxetin india companies only what does shallaki aygestin no rx ginette 35 generic name arjuna online uk buy ranitidine online from india metronidazol pills discount fluoxetine mg trimox with paypal payment buy estrofem singapore billig apo furosemida online kaufen capoten drug schedule fast aciclovir deleviery is generic salbumol effective is generic lamictal available in usa is there a shortage of rosuvastatin orlistar no prescription compare prices lamisilate no prescription needed canadian online pharmacy canadian drug company cefadroxil caprysin online in uk levitra super active dosage instructions brand danazol buy tadalis sx shelf life flomax sold over counter how to order arzomicin cheap genuine warafin online buy risperdal with paypal cheap zestril pills the chepest clonidine allegra over the counter australia serophene pricing vermox buy online us nitrofurantoin online mexico clincin cheap mexico pharmacy a good web page to buy gabapentine with no script renagel over the counter usa where can i buy ranitidine tablets female cialis perth australia how to order ditropan buy klipal codeine without prescription order albenza from australia without prescription anastrozolo pct buy suppliers of naprosyn in us online hydrodiuril india sertralina buy mexico canadian diflucan cialis preise order finpecia uk pharmacy cheap robaxin sale uk best price lamisil how to order sepibest triamterene price india diamox mexico companies only brand amoxil online in us where to buy amoxiline online india find canadian pharmacy online keflex pills online in the india over the counter trial erection packs 3 buy bactroban pills online purchase albendazole on line in the uk where purchase diclofenac gel order paroxetine on line canada buy pulmicort online australia no prescription where to purchase dramamine antara sublingual dosage albenda online without prescription buy viagra online india generic janumet canada all types emoquette pills lotrisone online usa no prescription buy tegretol online usa is generic atorlip 10 available in usa order calan tablets online oracea india amlodipinbesilat mg buy genuine aciphex best price isoniazid prices usa fluoxetina max dose purchase lantus on line in the uk order eltroxin online without rx buying prednisolone using paypal can you buy accutane in ireland liposafe online with out prescription levoxyl refills where to buy fluticanose mg buy feldene capsules cheapest hydrochlorothiazide paypal buy luvox online australia no prescription lexapro online forum where to buy vistaril ointment order zantac online no prescription with a amex order fluoxetine from canada without prescription naprosyn birth control online us safe to buy generic ceftin from uk best price for real bentyl buy metrogel without rx ordering amoxiline mexico buyers of lasilix canada hydrodiuril over the counter usa buy online emsam generic loss of pet what to say fluss 40 shelf life orlistar noprescrition needed uk online pharmacy canadian drug company v gel buying arzomicin in manchester can you get yagara generic acnetane uk paypal comprar levitra en argentina actoplus met pills online in the uk cabgolin dose where to buy seasonique in canada safely purchase fasigyne online fincar dosage too high where can i purchase remeron very cheap zofran generic tindamax us buy thyrohormone online amazon pharmacy buy drugs wellbutrin celapram shortage uk buy cialis jelly without prescription best price for real chloromycetin best site to buy advair purchase innopran xl mg overseas pharmacy no prescription orlistar thyroxine online ordering acnetane over counter neurontin for sale australia best place to buy tinidazole in canada levoxyl prices cvs is femara a prescription drug delta cortef noprescrition needed usa online pharmacy amlodipin generic wikipedia drugs cilest purchase where to buy cheap generic suprax lotensin to purchase without a prescription buy misoprost online uk no prescription eldepryl delivered to your home disulphiram prices at costco cheap prednisolona free delivery where do i medrol in uk renagel buy australia estrace brand positioning buy viagra super active online bystolic max dose a good web page to buy permethrinum with no script erection packs 2 tablets price permethrinum no prescription needed canadian online pharmacy where to buy prednisona online mexico better than dilantin dramamine uk brand name tegretol canada artane without prescription pills where do i tadapox in australia topamax next day delivery shoppers viagra albenza where to get trandate online india amoxiline mexico pharmacy buy liposafe greece where to buy buspar in canada safely canada depakine chrono tablets online buy generic viagra jelly online with prescription minomycin uk no prescription best place to buy grifulvin v in uk cheap sepibest no prescription keflex mg no prescription bupron overnight pharmacy fincar from canada without rx long time side effects ortho cyclen avapro prescription only bystolic no prescription overnight delivery lopressor over the counter india order zyloprim online no prescription with a amex buy cialis jelly online us no prescription generic novo digoxin safe erexin v medicine online research grade pariet online pharmacy uk alli zentel from uk florinef cheapest rate fast prescriptions cheap hoodia order ventolin from australia without prescription where to buy probalan online canada vistaril canada drug store where to buy dostinex with mastercard innopran xl canadian medications without prescription estro without prescrip where can i buy viagra professional tablets buy retin a 0,025 online overnight delivery vardenafilum drug canadian pharmacy can i order renagel online can we trust cleocin gel online order generic snovitra super power tinidazole in croatia cabaser prices cvs order florinef without prescription order sinequan tablets altace australia pharmacy cheap genuine brand viagra online cost of female viagra skelaxin sold over counter paroxetine birth control online mexico prevacid prices usa best place to buy levitra plus in uk is disulfiramo a prescription drug nizoral shoppers drug mart zoloft from india trandate from uk ordering actoplus met where to buy prozac mg alti doxycycline uk buy order prednisona overnight what is bystolic is there a shortage of zydis disulfiramum max dose ciprofloksacin birth control online uk chloromycetin uk pharmacy thyroxin buy online mexico misoprost drug class over the counter medicine fluss 40 order grifulvin v from australia without prescription tinidazole uk companies only the chepest tadapox buy alavert cheap can you buy v gel online lamisil tablets online long term side effects of lantus order glucotrol on line uk buy zovirax online uk no prescription brand amoxil mg tablet buy lithium online us no prescription glucotrol for sale australia anafranil from canada can i order cytotec online arava buy no prescription ephedraxin no prescription needed canadian online pharmacy asacol online from usa luvox drug in fr pharmacy buy meclizine pills in the uk indocin mail order cipla cialis online best tetracycline prices order nizoral online cheapest place to buy mentax voltaren buy india zydis reviews arava tablets price ampicilina online from usa berghia nudibranch astelin canada online no prescription noroxin buy online canada what drug category is adalat sarafem online without rx reviews on mirapex fasigyne for men sale in uk azurette tablets price where can i purchase cipro best site to buy emoquette buy amoxicilina online mexico no prescription ordering terramycin uk better than cialis professional can you buy tindamax over the counter triamterenum online bestellen purchase omnicef in australia lanoxin italiano order coreg uk pharmacy amoxycillin mg canada apo clopidogrel tablets from buy buy raciper greece can you buy levaquin in ireland purchasing mircette online tamoxifen online coupon code generic adalat for sale on line list of tesco stores selling xenical carbozyne from india seroquel from canada without rx buy artane without rx periactin without prescrip wellbutrin generic canada buy minocycline online australia no prescription tenormin canada overnight delivery canadian sarafem benadryl without a perscription viagra sublingual online uk best place to buy cleocin in usa safe viagra professional no prescription ginseng prix en pharmacie en france vagifem fast india celebrex without rx indocin billig kaufen albenda mail order what is zebeta mg used to treat oder mg tablets of acticin buy retin a gel 0,1 online nizagara drug canadian pharmacy pill rx health trimox products is generic vistaril effective brand name doksazosin lek online prevacid for sale uk estrace pills online in the uk isoniazid online canada buy amoxycillin hong kong american tretinoin 0,025 tadapox noprescrition needed usa online pharmacy alli canada no prescription colospa order buy aleve in ireland can buy duprost online can you take nizoral daily warafin tablets buy buy online estro generic carbozyne order online lipothin side effects uk usa buy carvedilolo without prescription bentyl without insurance uk pharmacies online that sell digoxin olistat on line in the mexico clavamox without subscription buy generic silagra online cialis tablets from buy arzomicin mg order buy obelit online amazon what is vasotec pills used for what is minocin used for order speman online without rx liquid toprol xl review cheap arava uk order coreg from usa without prescription where to buy cephalexin online mexico can we trust ovral l online order pravachol from usa without prescription buy janumet pills in the us legal buy pravachol online canada generic prevacid safe vardenafilum online order safe buy dapoxetine online where can i get some allopurinol get alesse toronto valaciclovir mexico no prescription generic avalide in usa what is zydis used for where can i purchase erection packs 1 elocom india antivert australia pharmacy order levitra overnight lansoprazol express canada caprysin with no rx discount renova of canada biaxin us companies only remeron pct buy order fluoxetine uk pharmacy sinequan buy without purchase priligy on line in the uk diflucan usa serevent canadian online generic flunil safe no prescription micronase sale zithromax us companies only buy renagel boots pharmacy coumadin coupon code diarex pricing key pred drug in mexico pharmacy can you buy v gel over the counter usa buy trimox without prescription order confido overnight purchase diprolene in australia cialis super active noprescrition needed usa online pharmacy aygestin usa cvs prices almetec legal us amantadine coupons cost of esperal malegra dxt for purchase without a prescription femara india sale flovent no prescription needed canadian online pharmacy liv 52 order online no prescription buy wellbutrin usa buy zovirax tablets gabapentine order online buy lamisil online from australia trimox mg buy buy hydrodiuril perth australia is there a shortage of fluticanose lithium cheap mexico pharmacy desyrel from canada with no prescription purchase stromectol on line in australia diarex online from canada antivert billig kaufen nizoral order in the us where do i salvent in canada buy alli online australia best place to buy confido in canada buy yasmin online australia no prescription cialis soft no prescription overnight delivery generic indocin cost percocet discount olanzapine buy mexico wellbutrin sr side effects long term use astelin from canada buy danazol with no script purchase evista in canada to buy strattera buy disulphiram tablets india where to buy olanzapine with amex compare prices shallaki desyrel australia companies only compare prices lipothin what is viagra professional drugs what is plendil made of generic toradol in usa how to buy oracea online ondansetrona over counter uk fluticanose without prescription xenical pills online in the uk get mometasona las vegas mircette from usa buy exelon in singapore flucazole without a prescription from canada indian pharmacy januvia danazol overnight pharmacy online pharmacy uk vardenafilum advair diskus medication overnight delivery elavil buy uk safe to buy generic celexa from usa purchasing sumycin online buy generic prednisolona online with prescription aripiprazola online bestellen viagra jelly fda approved to buy without prescription buy leukeran tablets canada where purchase tretinoin 0,05 buy cabgolin online india ortho tri cyclen online no prescription buy sildenafila online india cheapest furosemide tablets uk predalone from india buy levitra cheap how to buy himcocid in canada get flunil las vegas flagyl er sublingual dosage generic pills for effexor xr where can i buy nitrofurantoin tablets where to buy paxil online without rx is there a shortage of fasigyn salbutamol express canada levitra medicine children how to buy acai online levaquin drug in mexico pharmacy cost of mail lamisilate is it safe to order premarin is it illegal to order generic keftab aceon canada luvox online canadian estradiol valerate mg india generic uk paypal roaccutan periactin pills online in the uk percocet buy uk viagra sales australia nordette without a script lanoxin delivered to your home plavix in croatia can order ginette 35 online best place to buy desyrel low price estradiol valerate uk buy brand bactrim estrace cheapest rate cheap aceon mg usa buy retin a without prescription tadapox fast india what is tinidazolum for where to buy brafix online usa levothyroid online pharmacy shipped to canada hytrin lowest price online what is trial erection packs 2 tablets predalone tablets seroquel canada drug store quibron t online canada indian generics online naprosyn norvasc pharmacy order safe to buy generic cabgolin from usa tricor maximum dosage where to buy revatio online usa unisom india femara online ordering tamsulozin canada drug store order methotrexate without prescription my tretinoin 0,025 coupons eltroxin online no prescription elimite mg uk provera online purchase lotrisone uk brand name where to buy medazole ointment generic propranolol buy canada american valaciclovir erexin v mg no prescription buy estrace tablets uk florinef canadian online overnight pharmacy no script crestor mg cialis online south africa yaz medication renagel without subscription tofranil shoppers drug mart allopurinol online without rx buy brand tenormin is elavil a prescription drug buy permethrinum online no prescription different viagra what is delta cortef mg used to treat buy depakote online from india buy robaxin online canada no prescription online no prescription uk for trial erection packs 1 xenical to buy in the uk without a prescription riperdal uk no prescription l thyroxine over the counter baridium usa cvs prices carvedilolo online canadian canada buy zyrtec without prescription why has extendaquin been discontinued prednisolone drug class imitrex to buy in england cabgolin online without rx mirapex delivery bisoprololi fumaras to buy from europe chloromycetin without script online pharmacy uk metronidazole chloromycetin noprescrition needed usa online pharmacy order disulphiram no rx canadian pharmacy lady era buy uk indian generics online cephalexin where to buy probalan online india buy avalide singapore overseas pharmacy no prescription tizanidinum metronidazole refills cost of norvasc ordering estrofem canada vistaril buy india cipralex tablets from buy what does retino a cream 0,05 how to take unisom mg can you get nordette vermox with no rx ciprofloxacina from china generic mircette cost purchase augmentin in mexico raciper to buy in the canada without a prescription plendil for men in usa can you buy naprosyn over the counter beta val india buy brand inderal lotrisone over the counter usa zebeta from uk stieva a trusted online drug stores in canada liquid ovral l review canada brand cialis tablets online prevacid australia companies only generic uk paypal demadex buy lipothin online thru paypals metronidazol for men sale in uk celadrin order in the us where can i buy baclofen tablets is there a shortage of sildenafil citrate canada and aceon can you only get topamax on prescription zydis generic mexico mail order generic cefixime order augmentin online no prescription with a visa glucovance daily use reviews buy thyroxin pills in the india genuine vermox best price metronidazol pill shortage zantac birth control online canada glucophage limited india paroxetine online pharmacy uk buy over the counter sildenafil citrate online generic olanzapine for sale on line emoquette pills over the counter l thyroxine ciprofloksacin buy canada keppra lawsuit canada hyzaar noprescrition needed canada online pharmacy detrol uk buy how much will motrin cost astelin generic uk where do i cytotec in mexico nordette drug in mexico pharmacy lamisil india how to buy movalis in canada buy generic feldene online no prescription bisoprololi fumaras with no subscription where can i buy sumycin over the counter acticin med cab midamor stediril from usa pharmacy rythmol sr where can i buy olistat birth control online uk buy zyvox in ireland retin a 0,05 online canada can order beta val online aceon usa buy brand malegra dxt glucophage order by phone safe buy amoxil online frumil drug in usa pharmacy how to get keppra in australia lotensin on line no script cabgolin mg buy generic zenegra usa order diamox on line mexico buy permethrinum tablets canada estrace no prescription compare prices pilex for sale uk buy omnicef tablets usa the chepest celapram best place to buy duprost without a prescription neurontin without a prescription from uk diarex where to buy in canada disulfiramo medication isoptin canada india pharmacies online that sell singulair can you only get prednisolona on prescription purchase lantus online buy zyban without a subscription suprax online in us ordercialis by check almetec buy online mexico eurax drug in fr pharmacy fastest tegretol uk delivery ordering nitrofurantoin usa zantac over the counter maxalt without a prescription from uk purchase diamox on line in india do i need a prescription for inderal orlistatum online pharmacies with out prescription buy percocet mg online for buy fasigyn online from mexico viagra jelly buy online australia ciprofloxacina mg tablet best place to buy deltasone in australia pharmacy buy drugs keppra anafranil uses medication what types of anastrozolo are there list of tesco stores selling brafix buy generic acai online no prescription purchase promethazine on line in the uk how much will albendazole cost aygestin mg buy female viagra generic usa what is trial erection packs 1 made of where can i purchase lamictal overseas pharmacy no prescription viagra professional order effexor xr online uk propranolol order dramamine weight gain provera on line no script metocarbamol online from uk is mail order meloxicam enolat safe female pink viagra 100mg pills zentel generic reviews half price cialis sublingual lamisilate fast canada buy aleve canada shallaki medication overnight delivery mexican pharmacy no prescription doksazosin lek cheapest himcocid tablets uk risperdal mg buy where to buy reglan with amex nootropil buy online canada buy bentyl australia midamor no prescription buy generic ondansetrona online where can i buy ephedraxin moduretic to purchase without a prescription where could i buy renova without prescription reviews on albenza where to buy levlen online without rx oracea india sale prinivil buy online canada aceon medication on line is it illegal to order generic coumadin fastest zofran uk delivery metronidazol pills buy nordette medication on line what types of doxi 1 are there safe buy astelin online priligy without prescription pills amlodipinbesilat for sale philippines discount actonel from usa cefixime uk online buy januvia online with no prescription purchasing advair diskus online uk bupron from usa pharmacy order generic ceftin oristal without subscription cafergot pharmacy prices list danazol from mexico metronidazole costco ciprofloksacin price india low price dutasterid uk can i buy wellbutrin in canada cialis professional uk buy nizoral fda approved to buy without prescription buy stieva a online no prescription us can i buy risperdal in canada buy novo digoxin tablets lexapro legal us disulfiramo over the counter india anafranil drug class over the counter medicine that acts as percocet depakote birth control online canada triamterenum prix en pharmacie en france himcocid online from canada generic lotrel usa purchase thyroxine on line in australia zoloft in usa levitra online in canada mexico pharmacies online that sell salbumol where to buy ponstel with echeck ordering endep mexico what is arimidex for nordette on line no script fluconazol without script paxil reviews altace women buy order medazole on line uk half price lopid over counter tadapox how to buy doksazosin lek in canada where do i janumet in usa imitrex sold over counter ivenox generic 2013 drugs best place to buy fasigyne in canada esperal with paypal payment desyrel india no prescription brand amoxil over the counter india buy phenamax pills online aviane 28 online forum how to get nordette in australia metronidazol pharmacy order canada orlistat tablets online is ayurslim legal in uk kamagra now uk how to purchase differin generic sumycin us lotrel order canada disulfiramo uk buy can order doksazosin lek online speman canadian medications without prescription sildenafil citrate phone orders can buy vardenafilum online suhagra medication side effects decadron online in uk diprosone from china cialis prescription online cheap canadian clavamox no prescription serevent mg tablet viagra or similar drugs buy serevent tablets india best place to buy stieva a in australia canada rogaine 5 tablets online cheap genuine aldactone online wellbutrin sr generic reviews purchase aprovel on line in uk order renagel from canada without prescription order valaciclovir from uk without prescription leukeran buy no prescription aprovel max dose hydrochlorothiazide online legally metformin drug in fr pharmacy where to buy confido online canada januvia drugstore.com novo digoxin next day delivery where can i buy trileptal online without a prescription dramamine lawsuit where can i get relafen midamor costco apo clopidogrel generic uk where to buy lamisil online canada order amaryl from uk without prescription antivert order canada microzide pills online in the usa flunil noprescrition needed canada online pharmacy florida acai buy hydrodiuril in singapore levitra plus to buy in england long term side effects of terramycin cymbalta from canada levothyroid generic australia astelin to buy in the usa without a prescription nitrofurantoin legal in england generic l thyroxine switzerland buy neurontin online overnight celadrin pas cher dramamine from uk aviane 28 over the counter drugs ovral l reviews for men bupropionum online legally fasigyn medicine online order lozol online canada pill rx health aristocort products stieva-a what drug category is female viagra viagra za zene generic percocet usa pharmacy online no prescription uk for erexin v buy generic oracea online no prescription promethazine lawsuit cheap canadian flonase no prescription erythromycin from australia decadron weight gain buy caprysin online uk no prescription paroxetine shortage can you take pulmicort daily purchase zantac on line in uk buy combivent tablets uk how to use zocor top 10 online roaccutan sites purchase tadapox on line in usa buy dutasterid no prescription where to buy minomycin ointment zofran no prescription fedex ups genuine hydrochlorothiazide best price buyers of clozaril canada colospa noprescrition needed canada online pharmacy what is maxaman used for alfa flucon generic 2013 drugs what drug category is zocor buy citalopram online overnight buy tegretol online canada no prescription serpina with no subscription zantac over the counter drugs amaryl women buy where to purchase allopurinol buy aricept pills in the canada simvastatina from china i pill tinidazole website research grade levoxyl order dipyridamole on line india how to buy erexin v in london dyazide canadian medications without prescription canada hytrin tablets online generic pills for yasmin brand name v gel online safe to buy generic metocarbamol from canada eurax medication on line fluconazol discount online ayurslim overnight delivery can you buy fluconazol over the counter in germany asacol buy uk can order risperdal canada salvent uk no prescription buy naprosyn usa how to order revia buy permethrinum online usa lansoprazol uk sale drugs similar to antivert buy rogaine 2 tablets mexico safe coversyl no prescription what does meloxicam enolat where do i zovirax in usa canadian pharmacy online minocycline to buy olistat purchasing ondansetrona online uk serevent birth control online us buy cymbalta pills in the uk lotensin online with out prescription best price for real brand viagra flagyl er spain pilex mexico pharmacy serophene no prescription compare prices quetiapinum cheap us pharmacy mebendazole over the counter indian pharmacy zantac where to buy adalat ointment buy generic nolvadex online no prescription do you need rx bystolic best online pharmacy generic aprovel purchase disulfiramum on line in mexico cefadroxil over the counter uk gabapentine order canada buy trial erection packs 3 with a mastercard moduretic costco tizanidinum india no prescription keftab from usa the chepest diprosone purchase ampicillin on line in mexico usa buy cleocin without prescription where can i buy retin a 0,025 drugs similar to lantus zetia no prescription needed canadian online pharmacy disulfiramum birth control online india is mail order aricept safe costco pharmacy diprosone price no script levitra mg buy brafix mg order orlistato online uk viagra plus phone orders diamox legal us uk pharmacies online that sell provera best online pharmacy generic lasix ciprofloksacin generic india renova cheap australia pharmacy buying snovitra super power in manchester hytrin trusted online drug stores in canada buy evista singapore buy dapoxetine tablets australia zyban fast mexico tindamax pills stieva a delivery london best price for real protonix frumil billig kaufen cheapest place to buy cipralex liposafe doctors online i want to pay some mentax buy sinequan online no prescription canada to buy lansoprazol in uk buy dyazide usa online ventolin with no prescription arjuna legal in england indian pharmacy levitra super active janumet generic mexico cheap lansoprazol free delivery cardizem cheap india pharmacy motilium over the counter drugs kelnor pills online in the india best place to buy anteovin without a prescription seasonique discount buy emsam pills online canada and levaquin pyridium billig kaufen pulmicort delivered to your home cheap bupropionum uk zydis canada companies only prometrium prescription coupon bactrim mg uk ordering robaxin usa stromectol for men in usa renagel side effects uk brand sumycin buy medazole not generic carbozyne cheap india pharmacy the chepest differin disulfiramo without a prescription canada kamagra tablets online buying zenegra from canada no prescription lotensin canadian medications without prescription order lamictal without rx where do i florinef in usa liquid zithromax review how to use zithromax what is imitrex for cipralex dose where can i purchase atorlip 10 metocarbamol pills online in the australia buy vytorin in singapore metoclopramide pills online in the australia cabaser birth control online us anafranil express canada best place to buy orlistat online kamagra oral jelly from usa pharmacy sildenafil citrate online no prescription safe to buy generic suprax from uk cheap canadian cabgolin no prescription levitra super active pills online in the uk canada buy zestoretic without prescription order biaxin on line mexico orlistat otc canadian pharmacy cytotec price i pill antabuse website acai online from uk no script elimite mg probalan without a perscription pharmacy has best price lotrel actos no prescription needed aldactone pills online in the uk tizanidinum mg no prescription thyrox pharmacy order oestrogel without a script retin a mg usa lasilix order what types of glucotrol are there pill rx health order disulphiram products zocor online bestellen tadalis sx canada sale buy ciplox online without prescription original diprosone online tindamax drug in germany pharmacy order erection packs 1 from india without prescription bupropionum pct buy ranitidine cheap canada pharmacy order himcolin tablets azitromicina over the counter canada speman for purchase without a prescription vpxl online usa buy erythromycin tablets all types ceftin pills floxin prices at costco purchase alavert mg generic elocon safe safe to buy generic yagara from uk buy zofran online no prescription canada legal buy phenergan online canada frumil drug in mexico pharmacy protonix limited india the chepest crestor buy doksazosin lek with a mastercard amoxiline buy mexico brand brand cialis buy himcocid birth control online canada himcocid without insurance buy levoxyl online without a prescription cialis super active online australia lithium online order aristocort on line india is amoxicilina available over the counter online no prescription uk for triamterenum where to buy zedd orlistatum mg canadian rx very cheap bactroban bactrim coupons ordering atacand india synthroid from mexico buy mometasona australia buying atarax in manchester hoodia uk online viagra 25mg online fincar suppositories buy where do i norvasc in uk depakote prix en pharmacie en france lithium online pharmacy shipped to canada best price v gel beta val pills online in the mexico hydrodiuril with prescription coreg buy uk where do i glucophage in canada alesse order online no prescription pharmacy paypal salvent women buy what is zocor pills used for buy voveran sr online cheap ampicillin uk next day delivery buy cilest online no prescription usa order tadapox on line mexico viagra next day delivery diclofenac dose oder mg tablets of erection packs 1 no prescription ephedraxin sale astelin for men in usa haldol dosage instructions how to order azitromicina order generic advair canada pharmacies online that sell lasix shuddha guggulu for dogs buy dyazide tablets from buy brand viagra without prescription pills salbumol pills what does imitrex buy lopressor online safely list of tesco stores selling ginseng how to buy yaz in canada voveran sr fast canada buy triamterenum online without a prescription what drug category is neurontin frumil generic australia albendazole cheap canada pharmacy key pred in usa can you get oristal what does aciphex tretinoin shoppers drug mart generic propecia uk bactroban fda approved to buy without prescription generic aleve safe cardura from australia buy acai online no prescription is generic claravis available in usa where can i purchase metronidazole cheap minomycin uk erexin v uk companies only canadian pharmacy online anafranil cheap tricor mg buy anafranil online uk no prescription buy elavil online no prescription discount prednisolone from usa can order aygestin canada where could i buy cozaar without prescription indian pharmacy ciprofloksacin order generic roaccutane buy lamisil tablets canada where do i vasotec in india zyvox medication erection packs 3 from canada without rx purchase erection packs 2 lowest price differin online forum tadalis sx lawsuit canada online dramamine overnight delivery lamisilate results forum wellbutrin buy online uk fasigyn pills buy generic triamterene in usa where can i buy minomycin tablets order tadalis online no presctiption buy brand cialis online amazon crestor online without rx can buy periactin online cardura cost in canada buy rosuvastatin greece motilium for sale philippines india pharmacies online that sell brand cialis acyclovir erection packs 1 canada companies only orlistatum with no subscription flomax without a prescription from australia ordering female viagra cipro from china advair phone orders fincar medicine online rogaine 5 online canada purchase viagra in mexico pilex india sale amlodipinbesilat buy online us salbumol australia price otomax cheap australia pharmacy how to buy indocin us pharmacies online that sell atorlip 10 buy elocon tablets compare prices vistaril erection packs 3 maximum dosage do you need rx oristal triamterenum no prescription needed canadian online pharmacy quibron t online pay paypal genuine tadalis best price azitromicina mg buy cheapest zertalin paypal flucazole online usa no prescription zentel to buy from europe is mail order mobic safe buy tamsulozin pills in the australia keppra without prescription medication what drug category is benicar no script tenormin mg no script moduretic mg shuddha guggulu cheap us pharmacy aripiprazola fast mexico purchase nitroglycerin on line in canada how to take ampicillin mg buying doxi 1 from canada no prescription trazodone uk sale where to buy levothroid without a prescription buy prednisolone online overnight long term side effects of sinequan lasilix birth control online india cheap dramamine mg best place buy premarin pct amlodipinbesilat daily use reviews where to buy parlodel in canada safely indocin cheap mexico pharmacy ivenox online india amoxycillin canada online no prescription zofran medication on line flomax prices buy actoplus met online from australia best site get cialis cheap tadalis sx remeron online legally ivenox weight gain erection packs 1 canada no prescription generic plendil canada buy singulair new zealand online tretinoin online australia trazodone cost in canada differin lawsuit canada order accutane on line uk zithromax pills online in the usa can you order rosuvastatin my lamisilate coupons generic terramycin in usa speman to purchase without a prescription half price shuddha guggulu buy aripiprazola singapore purchase diclofenac gel in india erection packs 2 noprescrition needed canada online pharmacy eldepryl online uk buy duetact in singapore ampicillin online without prescription diprosone fast mexico cabergoline tablets online buspar where to get buy amoxycillin canada canada isoniazid tablets online capoten pills online in the india minocin pills zitromax without a prescription from us buy differin singapore buying risperdal compazine delivery sepibest drug in germany pharmacy buy prednisolona without prescription lamisil online coupon code advair trusted online drug stores in canada lady era generic uk buy sumycin without rx clomid drug class genuine cipralex best price buy diprosone online from canada where can i buy tenormin mg hytrin uk companies only order malegra dxt online canada cheap meloxicam enolat mg safe thyrohormone no precription zyvox maximum dosage keflex without a prescription from uk nitroglycerin no script estro to buy in england viagra for sale in australia neurontin cheap uk atacand without a prescription can order fluss 40 canada how to buy tegretol in canada research grade estrace buy coreg pills online mircette no prescription overnight delivery online pharmacy uk olanzapine fluss 40 medication on line thyroxin pill shortage can buy dramamine online buy levitra plus uk augmentin uses medication lanoxin discount voucher is premarin available on line in canada warafin uk pharmacy raciper dose the chepest aricept what is alavert pills used for no prescription buspar billig phenamax online kaufen purchase estro mg tizanidinum medication side effects simvastatina billig kaufen venlafaxina usa sale oracea no prescription fedex ups where do i sarafem in usa generic sinequan in usa mail order generic lanoxin novo digoxin lawsuit cialis sublingual online canadian serpina noprescrition needed canada online pharmacy elocom online pharmacy uk albuterol inhaler ortho tri cyclen generico italiano use dramamine coupon online zetia australia pharmacy zyvox doctors online buy klipal codeine online from canada oder mg tablets of glucotrol xl best place buy flovent pct viagra jelly drug in canada pharmacy order ayurslim online no prescription with a echeck raciper doctors online generic aloprim in usa can you order baridium purchase micronase mg original tofranil online duphalac generico italiano what does roaccutane where to buy zantac mg mircette lawsuit long time side effects alti doxycycline tinidazole legal in england retin a 0,025 cheapest rate how to order mevacor online coumadin mg canada furosemide without a prescription from uk buy proscar low cheap price buy albenza tablets mexico biaxin price india tadalis sx pills orlistar shopping avapro no prescription how to get alli in australia buy himcolin cheap bupropionum over counter aviane 28 fast usa non prescription risperdal pharmacy buying bupron dipyridamole from usa synthroid tablets order prednisona no rx canadian pharmacy can order celebrex canada online robaxin overnight delivery suppliers of microzide in us oristal mexico pharmacy better than minocin where to buy predalone ointment alli buy india estrace pas cher buy clonidine without prescription generic ondansetrona uk online dostinex india cialis jelly pharmacy order sildenafila quem fabrica allopurinol noprescrition needed canada online pharmacy comprar tegretol portugal retin a 0,05 online without rx tinidazolum india sale cheapest place to buy zanaflex coumadin for dogs buy how to buy brand levitra ondansetrona dosage instructions keflex without prescription prednisone fast canada seroflo for sale philippines buy metoclopramide online mexico no prescription viagra cheapest rate can you take relafen daily online pharmacy uk vpxl stieva a online mexico to buy vasotec in uk where to buy tegretol online uk buy erection packs 2 online canada order baclofen online uk advair online canada buy pariet xr without prescription overseas pharmacy no prescription vistaril dramamine generic wikipedia drugs buy paroxetine online in the united states without a prescription ventolin doctors online buyers of amantadine canada order eldepryl without prescription viagra sublingual generic canada uk pharmacies online that sell levothyroxin purchase pariet online nexium express canada buy clopidogrelum tablets usa how to buy shuddha guggulu online feldene brand positioning buy propranolol mg online for use fluoxetine coupon online generic erexin v buy canada order ditropan online no prescription with a visa bupropion birth control online canada generic salbutamol cost etabus pills online in the uk generic ovral l switzerland tadacip uk online research grade retin a gel 0,1 estradiol valerate to purchase without a prescription generic raciper us buy aciclovir online uk no prescription over the counter medicine diarex buy colchicina mg online half price serophene overseas pharmacy no prescription biaxin is it illegal to order generic benadryl dutasterid india companies only oracea limited india original tizanidinum online how to buy permethrinum in canada carvedilolo australia pharmacy prednisona phone orders original torsemide online ovral l cheap mexico pharmacy imitrex online pharmacy uk online pharmacy uk retin a 0,05 glucophage without prescription viagra dosage 200 mg cheap canadian colchicine no prescription buy accuran uk orlistar in usa frusemide shop net actos without script avodart from usa seasonique online from canada where can i get actoplus from safe to buy generic nordette from uk trileptal mexico companies only viagra professional buy without brafix without a prescription from mexico cheapest celexa paypal retino a cream 0,025 online ordering moduretic online from canada buy acnetane with a mastercard omnicef for sale philippines citalopram online no prescription can you take motilium daily online no prescription uk for albenza order ciprofloksacin from australia without prescription pulmicort lowest price buy parlodel mg buy acnetane online no prescription zyban birth control online mexico lady era australia companies only buy orlistatum online from usa viagra sublingual buy uk purchase albenza on line in australia ciplox buy australia generic himcocid switzerland can you order levitra super active buy erection packs 3 mexican pharmacies order oxybutyninum online no prescription with a echeck buy glucotrol xl new zealand online pharmacy buy drugs sumycin female viagra canada pharmacy probalan buy online uk voveran sr online australia glucofage medicine children himcocid online from uk billig salbutamol online kaufen purchase amlodipinbesilat on line in mexico best site for plavix amitriptyline australia companies only ponstel online australia purchase confido in mexico clomid on line in the usa valaciclovir where to buy in canada zestril from china indian generics online benicar buyers of seroflo canada metocarbamol results forum canadian pharmacy online digoxin ordering leukeran uk valaciclovir birth control online india thyroxine maximum dosage atomoxetin women buy buy vasotec with a mastercard carvedilolo online forum lantus to purchase without a prescription avodart in croatia buy finpecia in india online mevacor drug schedule order speman on line india buy coreg cheap klipal codeine medicine children buy erection packs 1 online mexico no prescription v gel from usa buy levothyroid have no prescription buy glucotrol xl tablets mexico keflex coupon code where can i get some olistat viagra soft roche precio argentina generic cefadroxil in usa relafen online ordering to buy doxazosin zitromax canada drug store best place to buy pariet in mexico ordering cardura phone in order for viagra professional safe pilex no precription serophene over the counter canada where purchase doxycycline anafranil no script lady era buy usa tegretol pills online in the mexico sertralina for sale philippines buy oxybutyninum online pharmacy order cialis jelly on line canada can you order paxil luvox over the counter australia buy wellbutrin online thru paypals best place to buy alesse in mexico how to buy mevacor discount fasigyne from usa is generic viagra soft available in usa prinivil uk buy where do i robaxin in mexico buy paxil online from mexico sale retin a 0,05 dipyridamole doctors online can you buy probalan over the counter best place to buy fluticanose clavamox from canada eldepryl mexico no prescription is atacand available on line in canada generic furosemide no prescription buy aprovel boots pharmacy retino a cream 0,05 online pharmacy shipped to canada buy beconase aq online overnight delivery what is fasigyn pills used for cipralex without prescription india pharmacies online that sell erection packs 1 ordering bupron aceon uk online buy zitromax online australia no prescription order minomycin pills zantac uses medication where to buy cheap generic beta val where to buy propranolol without a prescription amlodipinbesilat online canada order capoten without rx nexium mexico companies only suprax mexico companies only aygestin online in usa buy brand danazol can you order cipro torsemide limited india amoxicilina india order seroflo from australia without prescription nitrofurantoin shortage cheapest cipralex paypal artane online ordering buy tadacip india valaciclovir with prescription c ratioph on line in the mexico generic wigraine no prescription ampicillin brand positioning buy raloxifeno online reviews duetact next day delivery vytorin dosage instructions claravis over the counter drugs online remedy for ed can order doxi 1 canada buying plendil chloromycetin medication side effects buy coversyl boots pharmacy zestoretic buy online canada diamox australia companies only what is movalis order synthroid online without rx duphalac mg tablet triamterenum canada prescription generic benicar usa pharmacy differin birth control online australia my geriforte coupons zydis without prescrip torsemide mg usa where to buy caprysin with amex what types of sominex are there buy viagra super active online from india retino a cream 0,025 online pay paypal buy atarax online usa can you buy chloromycetin in ireland buying augmentin from canada no prescription procardia lowest price buy lithium online from india how to take benadryl mg buy diamox online from australia aciphex pricing viagra jelly mg no prescription safe to buy generic bactroban from canada priligy with no rx orlistar online from canada buy zertalin online us no prescription aricept medicine online purchase cialis super active pills viagra wholesale buy shuddha guggulu tablets australia salbutamol sublingual dosage how to get advair diskus in australia generic clozaril india buy glucotrol tablets is there a shortage of l thyroxine purchase atorlip 10 pills amaryl pct buy purchase baclofen on line in canada where can i buy vermox buy bupron online no prescription cheap deltasone strattera pct buy uk buy oristal without prescription low price phenamax uk buy fluss 40 online india coversyl prices at costco prinivil order canada vpxl no prescription overnight delivery cephalexin side effects uk sildenafila birth control online australia purchase clincin on line in the uk order quetiapinum from mexico without prescription buy suprax without prescription flagyl 500 mg ordering glucovance usa use percocet coupon online eldepryl to buy in england elavil pills online in the mexico generic brand levitra buy canada where do i fucidin in canada mexico pharmacies online that sell valtrex amoxycillin max dose inderal online canadian arava reviews raciper over the counter uk actonel buy mexico buy azitromicina mexican pharmacies digoxin in usa predalone for sale triamterenum without a prescription from uk medrol brands india buy amoxicilina tablets australia lotensin drug in usa pharmacy purchase strattera in uk buy nexium tablets uk tretinoin 0,05 for sale australia is there a shortage of lipitor