SIASAT SEGERA ISU KISDAR - PAS KUALA KANGSAR

E-mail Print PDF

PAS Kuala Kangsar melahirkan rasa kesal dan dukacita dengan apa yang berlaku di Kolej Islam Darul Ridzuan (KISDAR) Kuala Kangsar. Artikel dan polemik di dalam laman web PAS Perak sekiranya benar maka ia membuktikan berlakunya kepincangan dan penyelewengan di dalam pentadbiran KISDAR. Sekiranya benar laporan dan dakwaan tersebut maka pengurusan KISDAR perlu menangani segera permasalahan yang berlaku, segala kepincangan pentadbiran dan salah tadbir urus perlu diperbaiki. Adalah tidak wajar pengurusan KISDAR terus menyembunyi dan menafikan permasalahan dalaman yang berlaku. KISDAR amat dekat dengan masyarakat Kuala Kangsar. Isu-isu seperti salah tadbir urus, salah guna kuasa, penyelewangan, permasalahan perjawatan, rasuah, dan skandal hubungan intim sekiranya benar amat memalukan sebuah Institut Pengajian Tinggi Islam dan mencemar nama baik KISDAR Sekiranya pengurusan KISDAR benar-benar jujur dan sungguh-sungguh untuk menyelesaikan permasalahan tersebut maka isu-isu tersebut perlu dilihat dan ditangani secara makro dan mikro. Selesaikan segera isu-isu tersebut sehingga ke akar umbi.

Antara isu-isu yang perlu disiasat oleh Kerajaan Negeri dan pihak yang berwajib ialah isu kenaikan pangkat pegawai Kontrak Gred 41 ke Gred 44 Tetap tanpa mengikut peraturan (‘by-pass’) arahan perbendaharaan (General Order), isu salah guna kuasa kelulusan kawasan balak, isu tindakan tatatertib keatas pegawai tanpa merujuk kepada jawatankuasa tatatertib, isu penafian hak ahli akademik dan pegawai tadbir untuk mendapat perjawatan yang sesuai dengan kelulusan dan pengalaman mereka, isu lambakan jawatan bertaraf kontrak dan sambilan dan lain-lain isu yang berbangkit.

PAS Kuala Kangsar dan warga Kuala Kangsar amat berbangga dan berterima kasih kepada Kerajaan Negeri Perak kerana telah menempatkan KISDAR di Kuala Kangsar. Sebagai satu-satunya Institut Pengajian Tinggi Islam milik Kerajaan Negeri Perak maka rakyat Perak amnya dan masyarakat Islam khususnya meletakkan harapan yang tinggi kepada KISDAR untuk menjadi sebuah Institut Pengajian Tinggi Islam yang unggul bukan sahaja di negeri Perak bahkan diperingkat Nasional dan Antarabangsa. Negeri Perak telah melakarkan sejarah cemerlang dengan penubuhan dan pengembangan pelbagai pusat pengajian Islam, bermula dari pengajian pondok sehinggalah kepada pengajian peringkat menengah. Kewujudan KISDAR merupakan kesinambungan kecemerlangan Negeri Perak sebagai pusat pengajian Islam dirantau ini. PAS Kuala Kangsar amat yakin bahawa faktor tersebutlah yang menjadi asas penubuhan KISDAR yang telah genap usianya 11 tahun. Oleh itu sewajarnya seluruh warga KISDAR memahami dan menghayati hasrat dan harapan tinggi tersebut.

PAS Kuala Kangsar meminta Kerajaan Negeri Perak turut berusaha menangani permasalahan dalaman yang berlaku di KISDAR. Jangan sampai permasalahan tersebut menjadi barah dalaman yang kelak akan merosakkan KISDAR. Titah Tuanku Sultan Perak di dalam Majlis Konvokesyen Ke-4 KISDAR yang mahukan KISDAR dinaikkan taraf ke Kolej Universiti perlu direalisasikan oleh Kerajaan Negeri dan seluruh warga KISDAR. PAS Kuala Kangsar amat khuatir sekiranya permasalahan yang berlaku di KISDAR akan menggagalkan usaha yang sedang giat dilakukan untuk menaikkan taraf KISDAR kepada sebuah Kolej Universiti. Adalah tidak wajar sama sekali jika KISDAR hanya cantik dari sudut fizikal dan luaran semata-mata tetapi di dalam penuh dengan masalah dan krisis yang berpanjangan. PAS Kuala Kangsar juga amat khuatir sekiranya isu tersebut tidak diselesaikan segera maka pelajar-pelajar akan menjadi mangsa, mangsa kepada fahaman dan amalan politik sempit yang jauh sekali menyimpang dari amalan dan budaya kerja berteraskan professionalisme dan keintelektualan.

Sekiranya benar isu-isu tersebut berlaku di KISDAR maka PAS Kuala Kangsar merasakan bahawa benarlah tanggapan yang menyatakan bahawa kerosakan sesebuah Institusi Pendidikan atau sesebuah organisasi adalah kerana campur tangan ahli politik secara rakus dan tidak bermoral dan warga institusi/organisasi melakukan tugas secara tidak professional. Justeru itu seluruh masyarakat Islam Kuala Kangsar mengharapkan agar KISDAR bebas dari campur tangan ahli politik secara tidak beretika dan KISDAR perlu juga dipimpin dan ditadbir oleh individu-individu yang berkeupayaan, berkelayakan dan professional. Moga-moga dengan ini KISDAR akan terus melangkah gagah, maju dan membangun bagi melahirkan generasi berilmu dan bertaqwa.

PAS Kawasan Kuala Kangsar



Komen (32)Add Comment
0
...
Dikomen oleh Insan Prihatin , November 09, 2010
Syabas PAS Kuala Kangsar .. satu tindakan yang melambang kan keprihatinan terhadap permasalahan Kisdar. Kepada seluruh warga Kisdar fahamilah sungguh-sungguh mesej yang disampaikan. Kepada Kerajaan Negeri dan pihak-pihak yang berkenaan .. siasatkanlah isu Kisdar .. tanganilah masalah kisdar .. perbaikilah kepincangan kisdar, insyaAllah Kisdar akan terus maju dan membangun.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh Anak Melayu Kampung , November 11, 2010
Salam.....
adakah benar isu ini.
apa mungkin ini sengaja dibangkitkan utk menjatuhkan seseorang y dibenci?
Mohon Penjelasan?
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh anti golongan pekak badak , November 11, 2010
nak tau siasat la jgn buat pekak badak je dah nampak mungkar depan mata buat bodoh je
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh Insan Prihatin , November 12, 2010
Betul tu anti golongan pekak badak .. nak tahu benar ke tak benar ke, fitnah ke tak fitnah ke, citer betul ke citer tipu ke, kena siasat laaaaa bengappppp, PAS KK minta siasat bukannya PAS KK dah judge perkara-perkara tu betul or tak, tak kan tu pun Anak Melayu Kampung tak faham-faham. Bila dah siasat baru lee tau benar ke tak benar .. apa daaaa simple mcm tu pun tak leh nak fikir. Bengapp sungguh
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh anak perak asli , November 12, 2010
Jaga adab kita sebagai orang Islam. Nabi melarang kita memanggil sesama muslim dengan gelaran yang menyakitkan. Tidak meriman kalau kita tidak menyanyangi sahabat kita sesama muslim seperti kita menyayangi diri kita sendiri.

Berdakwah dengan perkataan penuh hikmah dan bijaksana.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh anti korup , November 12, 2010
memang la jaga adab bro cuma satu nak tanya kalau dah kena tindas kena naya boleh ke cakap elok2 ngan org buat naya kat kita ha bro cuba cakap mike tak kena mike boleh la cakap elok2 cuba mike kena mike pun panas bro...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh katakan "taknak pada zairol' , November 12, 2010
tapi teman confus sapa nak siasat sapa..kalau dah penyangak nak siasat penyamun boleh ke? cuba komen sikit?si penyagak mesti kata si penyamun tu tak salah sebab dia pun sama...!!! Kalau dah tak reti malu tu buat apa pun takpe maki org lain bodoh depan orang ramai tu la perngai mr z kalau korang nak tau.....baling bihun dalam mesyuarat...maki2 org habis sbut dalam kain depan2 dekan , dpn rektor tapi takde tindakan....bahkan dinaikkan pangkat !!!!pelik2 pelik yop budak kecik pun faham sapa yg salah sebenarnya yg tak faham2 hanyalah yg pekak badak dan dibutakan mata hatinya sebab makan haram banyak...!!!!! so mari lah ramai2 katakan taknak pada zarol....!!!!!!kami taknak anda anda boleh blah...kata banyak tempat lain tawar mike kerja so berambos la tgu apa lagi kat kisdar!!!!!
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh kayu jati , November 12, 2010
kisdar tu dah lama boleh maju kalau takde penyangak2 yg sapu duit balak dari tanah hutan yang diberikan k'jaan pada kisdar.
nilai dia lebih dari 20juta. tapi puak2 yg tak tau halal haram ni boleh makan duit tu (duit agama!!!) memang tak takut akhirat puak2 ni elok2 nya buat je sembahyang hajat ramai2 mintak Allah SWT tunjukkan sapa yg makan duit haram tu sapa yg buat khianat pada agama pada staff2 yg ikhlas perjuangkan kisdar...manusia ni semua boleh menipu tak kira la sapa pun..tapi kita yakin Alllah ada kan?apa kata kita buat solat hajat ramai2 biar Allah tunjukkan ...amacam setuju tak warga kolej dan org kuala semua ?
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh The Undertaker , November 15, 2010
God Bless PAS Kuala Kangsar. Such a beautiful way of thinking. In reality, we can't do much with current situation. We can't just rush into bee's hive. Instead turn it into termite first. Then, it will be the most suitable and practical way to wipe them out once for all. How is it possible? Help PAS and PKR to win in next PRU. At this moment, promote good morale and ethique as PAS follower. Thus, people will see, believe and have more confident with PAS and PKR. Remember, All medias are now attacking and trying to badmouth PKR.. People are paying attention on PKR now. If they found out most PKR and PAS follower have a nuisance attitude.. Guess what? BN will win majority and most of you will be wipe out. Therefore, be wise, stay cool. Amal Maaruf Nahi Mungkar.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +1
0
...
Dikomen oleh Nakhoda Muda , November 19, 2010
U all semua nak tau tak .. aku ada citer bagus gak nak share sini. Dengar citer nakhoda tua dah nak kuar dari Kisdar, elok lee tu bagi le peluang kat nakhoda lain pulak, mike tu dah uzur elok le rehat je byk kan amal ibadat or jaga le cucu kat umah. Tapi si nakhoda tua tu dengar citernya masih bernafsu beso, dia buat jawatan baru kat kisdar iaitu jawatan Profesor dan dengar citernya jawatan tu dah lulus. So dengar citernya nakhoda tua tu lepas tak jadi nakhoda kisdar nak mohon jadi Profesor kat kisdar ... ishhh isshhh bijak nya strategi yaaa .. tapi tak bijak mana punn ... orang dah dapat tau strategi tu .. hahahaha, Nampak beno nakhoda tua tu tak leh nak lepaskan gaji belas-belas ribu ... ishh ishhh besonyaa nafsu. Duit pencen dah ada tak cukup lagi keee
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh cucu nakhoda , November 19, 2010
ko ingat nakhoda nak sangat ke dok kisdar lama2..ko tak kenal nakhoda jgn cakap bnyak..nakhoda ikhlas nak bangunkan kisdar..ko tengoklka pentadbiran dulu dan skunk??? semua nak diperbetulkan..hampeh betol..perjawatan, fail meja, mpk,kualiti,piagam pelanngan,5 s..cakap senangla..ko nak ganti nakhoda tua ke? ini semua suk yang tentukan..tatau dok diam..tatau cita sebenar jangan dok tabur fitnah kat cini...plzzz kalu nak tulis...biar ada fakta...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh Nakhoda Muda , November 19, 2010
hahaha ... cucu nakhodaa dah bersuara yaaa ... bagus-bagus mcm tu laaa cucu kesayangannn .. kannn. Aku dah kenal lama nakhoda tua tu .. merayu-rayu kat istana nak mohon kontrak sambung ,,memujuk-mujuk MB nak keje lagi .. jumpa suk nak jadi nakhoda lagi ... hahaha ... org kat suk dah tauu dan dah heboh punnn. Kalo tak da pentadbiran dulu kisdar tak de le dapat bangunan cantik mcm sekarang. Nakhoda tua masuk kisdar ketika bangunan baru dah mula dibina. Perjawatan apa yg u all buat ?? naik kan Mr. Z je laaa secara by pass. Zaman Nizar sempat wujudkan seratus lebih jawatan kontrak.. lepas tu sapa yg isikan semua jawatan-jawatan tu ? Habis semua kroni masuk .. suami isteri, adik beradik, sedara mara semua masuk kisdar, betul kannn. Fail meja dan mpk semua dah ada tapi tak nak pakai sebab Mr. S yang buat, semua yg Mr. S buat tak nak pakai kononnya tak betul, mcm laaa pentadbiran now perfect sgt. Oooo nakhoda tua ikhlas nak bangun kan kisdar yaaa ... eleehhh mcm lee org lain tak ikhlas .. Cuba u story skit keintiman Nakhoda tua dengan Pn. M, dah jadi buah mulut org di KK dan di pejabat SUK. Teman taknak laa citer nnti dedah aib org lak. Kabo kat nakhoda tua u tu ... rehat je laaaa, banyakkan amal ibadat, duit memang tak cukup satu gunung punn.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh cicit nakhoda , November 19, 2010
Pentadbiran now hebat yaaa .. ye la tuu .. hr nak bg takilmat mpk pun tak reti, tak reti mana dulu mpk ke or fail meja .. masing-masing tak reti .. mcm mana nk bg taklimat ... ooo ckp psl 5S yaa .. bagus beno leee pi kursus 5S then ada karaoke .. malu je kat fasilitator, kolej islam buat kursus tapi ada karaoke .. nakhoda tua tu tauu ada karaoke tp biar jeee maksiat .. tp bekas mufti .. maksiat depan mata pun tak tegur, ramai staf hr berkaraoke .. dekan HEP yg baru tu pun sama .. karaoke gak. Apa laaa nak jadi staf kolej islam ni .. malu lee sikit .. jaga le nama baik kisdar.

Pentadbiran now hebat yaa .. ye laa tuu .. masuk kan pensyarah kroni .. ada sorang pensyarah tu .. fakulti tak perlu pun pensyarah baru .. tapi kakaknyaa akauntan so adiknyaaa masuk leee jadi pensyarah. Baguskan pentadbiran kisdar. Ada sorang lagi pensyarah baru ... dinobatkan sebagai dekan syariah in waiting ,, giler ke pentadbiran kisdar ni .. pensyarah baru masuk langsung tak da pengalaman mengajar di ipt terus dinobatkan dekan in waiting .. isshhh ishhhh gilerrrr gilerrrrr, pensyarah tu sebelum ni jaga pusat islam .. entah apa yg di buat kat pusat islam .. jawatan imam tapi jarang beno jadi imam, duit masjid masuk simpan kat akaun peribadi, penyata kewangan masjid tak penah bentang dlm mesyuarat. Hebat kan pentadbiran kisdar. Semua tu gara-gara nakhoda tua yang tak reti mentadbir, tp maybe bukan tak reti kot tapi dah uzurrr .. dah tak larat ... so dah tak upaya nak mentadbir ... berhenti je laaaa, bagi leeee peluang org lain jadi nakhoda.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh Insan Prihatin , November 19, 2010
Alahaiiii .. apa laa korang semua ni nak kecoh-kecoh ... stop je laaa kecoh-kecoh kat sini .. ikut je leee saranan PAS KK tu, sebab tu aku awal-awal lg dah sokong statement PAS KK tu, siasat le dulu, soal siapa yg nak siasat tu serah je laaa kpd pihak yang berkenaan, kalo pihak tu siasat secara adil insyallah ada balasannya kat akhirat nanti dan kalo pihak tu siasat secara tak adil insyallah ada jugak balasannya kat akhirat nanti. So yang penting siasat le duluu then baru leh tahu benar ke or fitnah ke, betul ke or salah ke. Aku tengok makin hari makin banyak isu yang dikuarkan, benar ke tak benar ke aku tak tahu lee tapi takut gak aku nanti nama Kisdar tercemar. So penyelesaiannya siasat segeraaaa, selagi tak siasat selagi tu laaa kecoh kat sini.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh cucu nakhoda , November 19, 2010
betul tu siasat dulu baru tau....bab duit masjid jgn main2 besar dosanya jgn finah sampai cam tu dol buruk padahya....pikirlah sikit ada fakta dan bukti ke..siasat la dulu...tu la gua cakap..jumpa face to face ngan nakhoda tua...nak tau isu sebenar..jangan nak merapu kat sini jeee....tak elok public baca...burukan organisasi sendiri..lu pikirla duit u terima pun dari hasil kerajaan...kalu u tak mau u bentila berniaga...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh pncinta ksdar. , November 20, 2010
wahai smua shabat....jka klian smua duk dlam ksdar thu lah ap yng sbnarnya..sya bgitu malu..kburukakkan ksdar d canang sana sini tpi itulah realiti yng sbnarnya...para plajar yng mnjdi mngsa,sstem pntdbran yng lmah.pruntkan pgram yng c ket,staf brtambah tpi kualiti krja mkin mrosot..jka d tnya kpada smua plajar mhupun kkitangn ksdar rsanya msalah inilah yng akn d c kap...siasat sgera..ksian kat plajar jdi mngsa...nk sleweng kew mnipu kew ap kew,kbajikan plajar tlong la jga..ALLAHHUAKBAR!!!
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh pejuang islam.. , November 21, 2010
ckap xserupa bikin..semua rakan2 seperjuangaku...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh timbalan rektor TETAP , November 22, 2010
sebenarnya zairol tu kena berambos dari kolej
dia tu masuk secara haram ke dalam kolej tapi sebab keroni umno punya pasal tutup mata la golongan pekak badak ni....korang bayang la layak ke baru kuar oum 3 thn kerja pun tah pape alih2 jadi tim rektor tetap lak tu!!!!agak2 org lain leh terima ke yop????buat zairol TIMBALAN REKTOR HARAM!!!!!!berambos la dari KISDAR ko la perosak kisdar tu.....masuk haram
buat fitnah kat org baling bihun dalam mesyuarat....maki hamun depan pendaftar depan dekan2 n depan nakhoda tua!!!nakhoda tua boleh tak buat ape!!! memang elok berenti la mike nakhoda tua!!!! dua2 org ni sila angkat kaki dr kisdar la org dah benci sgt kat korang k sila KELUAR dr kisdar!!!!
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh mamat , November 23, 2010
kpd tim rektor tetap.... sabor, sabor, sabor..... bukan ke sabor tu sbhgian drpd iman.... hehehe...smilies/grin.gif
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh timbalan rektor TETAP , November 25, 2010
buat mamat ni sabor leni yop kalau tak dah lama zairol tu kena terajang dan penendang dek perangai dia tu....ni sabor le ni !!!!ko reti ke makna sabor???
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh dato setia , December 13, 2010
dgr cite dato rektor xdtg kolej, dh nk hbs nyawa ke... claim minyk itu n ini, keje xdtg, btl ke?...klu claim mst byk, bukn amek sbtol dua..btl x dato?kata beks mufti, tp boleh ke tuntut dwet tnpa wat keje...cucu nakhoda tu, geng dato, tu yg dia puji gile ketua dia..klu btl, knp sgl ursn ptdbirn bgtu lembap ye...knp kolej smpai leh kena saman...elaun utk fak pn ptdbirn nk sapu, hbs tu fak nk wat pgrm mcm mn oi....
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh umno gile... , December 13, 2010
mmg nmpk sgt bpolitik kt KISDAR ni, tu yg wkt memula PR jatuh, bnda prtma yg d ubh ialah enekmen bkaitn KISDAR...leh rujuk blik dlm paper...nk buang pdftr KISDAR dr enekmen katakn, pd hal pdftr tu org kuat umno... hbs organisasi dlm KISDAR btukar2, kejp mcm tu, kejp mcm ni..ni lh keje puak UMNO...khususnya zairol..cucu nakhoda tu bodek jelh... keje biar ikhls..mcm dato tu, xpenh pn kata'y punch tp kad memang kuning, xpenh pn tukar...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh The Undertaker , December 15, 2010
This is what worried me most... PAS KK did suggest to investigate, which is WISE move.. This proclaimed themself as follower keep on badmouth and conduct personal attack, which is BAD.. Sometime make me wonder, follower did make leader fail. Well guys, u all needs really high IQ to understand this.. Remember! Look at the BIGGER PICTURES!!
report abuse
vote down
vote up
Undian: +1
0
...
Dikomen oleh under kene phm.. , December 15, 2010
tu yg mntk dsiasat...klu xde, this ok..apelh yg bengong sgt undertaker nie...ape plk yg xsurh siasat...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +1
0
...
Dikomen oleh siapalah aku , December 28, 2010
Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa satu ketika seorang lelaki sedang mencaci Abu Bakar r.a sedangkan Nabi s.a.w sedang duduk di hadapannya. Orang itu terus mencacinya sedangkan Abu Bakar r.a dan Nabi s.a.w terus bersabar mendengarnya. Lantas Nabi s.a.w tersenyum. Apabila orang itu mencacinya dengan keterlaluan, lantas Abu Bakar r.a menjawab akan caciannya. Mendengarkan akan jawaban itu, Nabi s.a.w begitu marah, bangun, lalu meninggalkannya.

Abu Bakar r.a menyusul Nabi s.a.w dibelakangnya dan berkata: Ya Rasulullah s.a.w, apabila orang itu terus mencaciku engkau masih tetap duduk dan apabila aku menjawabnya, tuan nampaknya marah dan bangun?

Nabi s.a.w menjawab: Semasa kamu diam dan bersabar mendengarnya, seorang malaikat bersama denganmu yang mana sedang menjawab caci maki orang itu bagi pihakmu, tetapi apabila kamu menjawabnya semula, malaikat itu meninggalkanmu, dan syaitan telah datang di antara kamu, dan aku tidak mahu duduk bersama dengan syaitan; oleh kerana itu aku meninggalkan kamu.

(Hadith Riwayat Ahmad)

===========

Siapa lah kita yang mahu mencaci ciptaan Allah? Sebanyak mana keburukan dan kesalahan mereka yang kita ketahui, Allah lebih mengetahui. Walaupun sebanyak buih di laut, keampunan dan kasih sayang Allah jauh lebih luas daripada itu.

Semoga Allah mengampuni segala dosa-dosa kita yang telah lalu dan marilah kita bertaubat dan bertekad tidak akan mencaci sesama kita lagi.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +1
0
...
Dikomen oleh anti penyangak harta rakyat... , January 12, 2011
untuk siapalah aku...mike ckp macm tu maknay kita biorjele kemungkaran ni berlaku ke ape so bior je tak payah bertindak ye
habis nabi dok diam je ke kalau kemungkaran berlaku depan mata
bukan ke nab pernah marah sahabat
bukan ke nabi pernah memerangi kemungkaran?
bukan ke nabi pernah menghapuskan jahiliyah dengan peperangan..
bro kalau setakat mengaji hadis dua tiga patah tak layah sembang la bro k?
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh yakpur salam , January 12, 2011
utk pengetahun korang undertaker tu geng ngan zarol
korang marah geng dia tu yg dia melenting
macam la tak kenal undertaker tu ...dekan HEP baru kan yg baru masuk kolej tup2 jadi dekan HEP hebat UMNO ni kan....
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh The Undertaker , January 16, 2011
Thank you.. It is proven many of people here are lame and simply have no idea what exactly they do. Me Dekan HEP? Who Zarol? Who HEP Dean? Do you think i give a shit with your puny college affairs? Nope. Just a harworking person with private whom really wish other Real PAS follower to stop wasting their time.. And one more thing, do you really learned english at school?
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh kuang tol... , January 26, 2011
mungkin rasanya si Z tu terer BI, tu yang leh naik cepat...teruskn Z, kami mahukan kolej ni dalam suasana tanpa pengetahuan...biarkan semua d kongkong...
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh kawan mr zairol , January 30, 2011
mr zairol memang terer bhs inggeris , terer tgk plan , terer buat akaun, terer baling bihun,terer buat cf ...tapi masa KPT dtg kelam kabut kata tak dapat cf lagi mmg zairol hebat....takpela zarol akhirat ada tgu je la mike kena hisab kat sana ...kirim salam kat member2 mike same ye assalamualaikum....
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0
0
...
Dikomen oleh orang luar kolej , March 08, 2011
salam, maaf sbb mencelah. sebagai org luar mmg perkembangan ini agak mengejutkan sebab kolej ISLAM tiada autonomi. tapi bukan mengejutkan sekiranya kolej ISLAM tidak cemerlang bukan kerana niat dan hasrat penubuhannya, tetapi orang yang dipertanggungjawab utk menjaga amanahnya. KUIN, KUIS cemerlang. tapi kolej ISLAM lain, bg saya, belum lg dengar kecemerlangannya.
report abuse
vote down
vote up
Undian: -1
0
...
Dikomen oleh Jangan buat dosa , January 28, 2012
korang ni betul la, tak abis abis nak buat dosa, dosa ngan manusia susah nak mintak maap yop.... Sudah la korang mintak dia berambus kan dia dah blah dah, cukup la.
report abuse
vote down
vote up
Undian: +0

Tulis komen.

security code
Tulis huruf yang terpapar.


busy
Last Updated ( Saturday, 06 November 2010 22:45 )  

Terbaru


Sila tekan butang mute untuk on/off audio

best place to buy kamagra chewable what is trazodone for insomnia ortho tri cyclen canada no prescription purchase minocycline pills zithromax from what acne drug accutane side effects forzest shortage atarax cheapest rate viagra rezeptfrei kaufen apotheke order extendaquin canada klonopin overnight delivery carafate for sale usa mupirocin cream price cipro medication buy asacol pills online purchase aciphex 1 rabeprazole 20mg cilas 990 particle size analyzer cheap kamagra australia how to order keflex online order flonase online with visa iantd advanced recreational trimix diver phenergan dosage range sustiva order online comment acheter alliance jual cytotec misoprostol can you get addicted to zyrtec etodolac buy canada suppliers of hydrea in us prescription drug dipyridamole how big are allegra pills best prices viagra online where to buy retino buy dostinex online amazon cialis professional buy online india kamagra oral jelly order in the us donepezil 5 mg information generic for estrace levothroid over the counter drugs buy prednisolone getting voveran in australia purchasing diflucan online uk western drug lincocin floxin where to buy in canada speman online usa no prescription do i need a prescription for chloromycetin where to buy bactrim ointment prograf for sale australia buying cialis on the internet nolvadex discount voucher como se usa dulcolax what is vpxl for metronidazole dosage for giardia gasex cost in canada buy diakof hong kong pharmacy viagra wikipedia what is micardis for ultra low dose zoloft what is the nerve supply of the parietal pleura indian pharmacy zanaflex beconase spray for sinusitis purchase celexa 10mg buy levlen online no prescription united states what is the dosage for alavert purchase live butterflies can i get yasmin on the nhs purchase seroquel in usa cheapest place to buy prandin what is tinidazole for glimepiride list of tesco stores selling antivert viagra prices walgreens is ventolin available over the counter in nsw kytril tablets for purchase viagra super active review cheap pyridium pills drugs generic amaryl medicine online chloromycetin eye drops for babies buy zestril bulk how long is accutane treatment high blood pressure medication prices order doxycycline monohydrate capsule estrace 0.5 mg tablet erexin-v to buy in england pravachol buy canada risperdal tablets us online sale probalan bupron sr overseas where to buy evecare in canada safely augmentin xr available generic order elavil on line mexico levitra dosage too high birth control pills seroquel cheap genuine kamagra chewable online proventil side effects long term use generic viagra fast shipping buy alligator clips hair bow making supplies fucidin tablets 250mg what are the side effects of the drug zocor prednisone 20mg medication for dogs methylprednisolone 4mg dosepak 21 colchicine dose mims to buy speman cheap kamagra oral jelly uk sildenafil anafranil refills generic diabecon usa pharmacy levofloxacin tablets use diflucan where to purchase buy mestinon in singapore what is citalopram hydrobromide 40 mg used for united healthcare prescription solutions fax number does zoloft come in 25mg tablets buy stromectol with no prescription where can i get cialis super active compare prices vantin non persciption pariet omifin para hombres embarazo birth control pills lotrisone losartan hydrochlorothiazide-mechanism of action tamoxifen canadian pharmacy suprax generic suspension taiwan stromectol buy can you buy nootropil in ireland methotrexate side effects rxlist best site for micardis isoptin sr tablets femara usa sale can i order viagra sublingual no prescription in the usa valacyclovir side effects rash order eurax online with visa viagra without rx generic for robaxin-750 long term side effects of aspirin overdose normoxic trimix training buy baclofen cheap generic propecia 100mg cheap what does a zovirax pill look like buy remeron from canada med cab sinequan cipro cost at rite aid cheap premarin pills l-tryptophan price what drug category is anacin insurance times events best cheap drugstore makeup best price for real glucotrol xl buy revatio online uk no prescription online viagra prescriptions houses for sale in alliance ohio 44601 taking furosemide weight loss casodex without prescription is blopress legal in uk where to get beconase aq acai berry medicine for weight loss can you buy singulair over the counter months phenergan cheap australia pharmacy buy allopurinol 80 mg online international legal rx medications complaints hong kong buy combivent inhaler online can you take 40mg of levitra rosuvastatin generico online viagra interactions with other drugs xenical 100mg cheap why is there a shortage of rumalaya tadacip next day delivery cafergot tablet us pharmacy generic cialis side effects of flagyl cream buy robaxin astrailia top 10 online minipress sites asacol order canada cheap uk sites kamagra gel atacand coupons nitrofurantoin 100mg side effects american medical association acai berry ordering viagra extremely fda best foundation for dry skin over 40 wellbutrin online meds propecia uk companies only effects of coming off fluoxetine apcalis jelly 7s bula do luvox 100mg best sites buy viagra online cytoxan where to get shelf life of prednisone pills mexico pharmacies online that sell alli torsemide 10 mg buy online generic for zovirax capsules promethazine pills 25 mg get you high prednisolone mexico companies only generic name for cardizem bactrim f suspensa~o doxycycline tablets purchase side effects of benicar blood pressure medication cialis prodaja cheap trazodone uk ebay alliances booster box what does keflex work for buy lamisil uk brand viagra usa pharmacy is generic feldene effective paxil 10 mg for anxiety rogaine 5 tablets cheap acai berry tablets diflucan mg mexico generic hyzaar no prescription zovirax 10 mg non persciption flonase where can i get a cialis prescription how to order allopurinol online top.viagra-store on line lexapro in croatia lisinopril hctz 20-12.5 side effects buy menosan side effects of zithromax in infants is generic minocycline effective lady era online uk phentermine rx online doctor goes you order rhinocort canadian pharmacy retin-a ge online usa how to get caverta on line best way to get high off promethazine pills cialis pastillas prospecto norvasc online coupon code american sinemet sinemet without prescription canada rhinathiol syrup non-generic cialis in united states of america what does bentyl do for ibs adalat generic 2013 drugs synthroid from flint what is flagyl used for in cats what does prednisolone do in ivf purchase lynoral pills order generic zyloprim ordering buy ampicillin tretinoin 0,025 paypal all types floxin pills ariqlamaq uchun dietalar how to get synthroid tofranil dosage recommended dulcolax canada head office buy zetia online at canada pharmacy signs of baclofen withdrawal donde comprar finast sublingual viagra pro buy chloromycetin pills pharmacy price increase aspirin micardis 20 mg tabletten birth control pills cytotec rx cefixime mirapex india what is dutasteride avodart western drug florinef maxalt max dose per month nombre generico de celebrex culturismo sin tonterias download gratis cefixime best price risperdal bonus pills proscar customer reviews skelaxin generic available online us online pharmacy no prescription haldol viagra jelly discontinued sale overnight buy hyzaar buy dilantin in ireland buy alli uk online billig zantac online kaufen oral lasix for horses aldactone to buy in australia astrgene what does topamax 25 mg do suprax medication where to buy lithium ion battery better than nicd purchase buspar uk buspar mg uk mexican pharmacy without prescriptions accutane dosage chart cheap viagra sublingual india how can i get my doctor to prescribe wellbutrin korean ginseng 1000 what is the drug relafen for nike wmns air max 1 black leopard animal womens running shoes allopurinol dose titration zyban cheap price purchase fucidin on line in canada order kamagra 100mg oral jelly side effects of claritin d and alcohol best price brand advair diskus side effects of flagyl dose olanzapine canada head office alli pas cher aygestin missed dose metoprolol tartrate vs bisoprolol fumarate house pharmacy vanuatu citalopram 40mg tablets used ambien erowid experience what does aspiring model mean pariet side effects forum purchasing erexor online uk zanaflex price india phone in order for reminyl buy voltaren emulgel usa crestor tablets 20mg side effects where to buy altace ointment levitra prices online secure morning after pill allopurinol on line for sale no script propranolol reviews uk how to import diamox beconase aq prices acai berry diet cost generic name for benadryl cream metformin tablets side effects szampon nizoral 100ml rio rico pharmacy hours order xenical australia prednisone over counter uk anafranil not generic cheapest calan in the uk male erection pills india review canadian online pharmacies canadian drug company pantoprazole infusion pediatric where is allopurinol metabolized where to bactrim indocin medicine cipla pharmaceuticals jobs comprar sildenafil price pint promethazine codeine prevacid drug in germany pharmacy beat way to order voltaren ventolin tablets for children meclizine online usa no prescription lamisil comprar cheap xanax online no rx how to take motilium-m amaryl to buy in the canada without a prescription coreg medicine used purchase abilify 15mg canadian side effects of zyvox in dogs best natural alternatives viagra canadian occupational health and safety law over the counter prevacid cost viagra that excepts mastercard viagra usage dosage travel insurance over 80 online no prescription uk for ortho tri cyclen generic pills for propecia healthcare alliance prescription card amaryl over counter uk avodart weight gain low cost paroxetine list of all birth control pills brands levaquin mg order albino american alligator facts propecia bestellen forum buy hong kong drug meclizine hydrochloride lerk thai restaurant hydrochlorothiazide (hydrodiuril) 25 mg tablet where to buy accutane online forum free coupon for rosuvastatin buy omnicef suspension anxiety uk ocd what is the generic name for feldene mygra sildenafil tablets lotensin overnight where do i buy glycomet frumil from canadian pharmacy baby aspirin pregnancy glucophage no prescription reviews can you get moduretic over the counter nitroglycerin tablets shelf life cheap mentat buy online singulair side effects depression minocycline generic release date lederle generic minocin buy online asthma inhalers zyloprim where can i buy it why is there a shortage of cardura billig styplon online kaufen buy bupropion online cheap cicloferon aciclovir 400 buying cialis jelly using paypal professional by mail guaranteed levitra online levaquin not generic where to buy cialis in ireland does prednisone cause weight gain in dogs actonel for sale philippines comprar diovan 160mg hyaluronic acid results forum ciprofloxacin eye drops for dogs north american express drugs on line how long does it take for flomax to start working order suprax what is the dose of zyrtec for dogs online drugs no prescription needed med cab luvox propranolol on line no prescription where to buy acai optimum in the uk wellbutrin 100 mg 3 times day revia free shipping 30mg buy cheap generic actos hytrin over counter order elavil from uk without prescription aldactone online cheap prescription buy insurance times subscription cheap benfotiamine free delivery names of pills that can get you high generic antabuse no prescription what is doxazosin mesylate 4 mg. used for norvasc prescription drug generic viagra online no prescriptions mechanism action allopurinol treatment gout is synthroid brand or generic cleocin gel online in usa is superdrugsaver legit cost of femara at walmart lowongan kerja bayer 2013 hydrea online forum female viagra pharmacy coupons buy levothroid in ireland buy altace in india online order coumadin cheap lowest price flovent buy plendil visa valtrex medicine side effects side effects of minocin no prescription detrol sale generic lipitor availability in us how to take methotrexate orally india actoplus met 500mg nolvadex come in 60 mg quickest suprax growing what does stromectol treat order pharmacy erythromycin without viagra order by phone online no prescription uk for cipro do you need rx erexin-v nizoral capsules buy purchase wellbutrin sr in australia generic pills for wellbutrin sr zentel prospect sirop ranitidine hydrochloride 300 mg tablet maximum dosage of mobic hpi check pay by paypal kamagra price pattaya capoten over counter buy skelaxin visa toradol delivery london saw palmetto reviews for pcos buy aciclovir in usa sertraline withdrawal nhs buy diflucan canada cheap price antibiotics keflex pregnancy capoten 25 sublinguale buy generic voltaren with bonus retin-a ge over counter uk discount canadian pharmacy provera buy advair diskus low what is triamterene made of augmentin sold over counter biaxin buy no prescription diabecon buy canada is hyaluronic acid a prescription drug levitra coupons manufacturer online pharmacy pantoprazole otc ireland keflex suspension dosage oder mg tablets of trazodone generic for ampicillin is it illegal to buy xanax online in canada order zithromax 120 mg wellbutrin sr cost @ walmart sinemet cr shortage ranitidine tablets uses cheap generic uroxatral accutane discontinued market lamictal coupons femara for men in usa crescent 365 pillsbury generic flovent buy canada glycomet online forum motrin 600 mg cost what is the usual dosage for seroquel ivermectin wormer dogs where can i get prometrium buy digoxin in australia overnight buy amaryl alesse commercial prednisone uses for humans order lotensin online side effects of aspirin in early pregnancy mail order kamagra gold how much does tamoxifen cost in canada buy over the counter relafen online betapace delivery purchase cialis pills australian thalidomide compensation xenical 120 mg online kaufen does bactrim affect birth control pills cialis vs viagra 2007 vytorin online in us generic name for dramamine cardizem direct pharmacy cheap ponstel no prescription buy reglan with e check lady era now valtrex over the counter canada generic for carafate suspension most reliable place to buy finax online skelaxin online in us ciproxin 500mg bayer buy femara australia reminyl italiano allopurinol competitive inhibitor promethazine and codeine cough syrup for sale best generic zyprexa review 1200mg norfloxcin how many mg of celexa to take where to buy oxybutyin what does zetia bactrim usa pharmacy is generic remeron available in usa buy danazol australia side effects of lexapro 5mg viagra jelly without prescription canada buy midamor online reviews aciphex dosage forms buy dostinex from mexico online pharmaceutical sales jobs entry level tetracycline buy without buy genuine amaryl uk order birth control from canada billig acivir pills online kaufen serophene discount voucher fucidin ordering online pharmacy difference between zantac and prevacid for infants where do i zantac in canada order minocin canada evecare pills purchase forzest cheap ordering low dose blopress generic clomid best cialis soft prices generic celebrex paypal ayurslim dose what is hydrochlorothiazide medication what is the dosage of topamax for migraines cheap genuine viramune online viagra commercial camaro youtube accutane mail order seroquel side effects blog what is insulin made of online septilin india januvia dose malegra fxt bonus pills order paroxetine online uk minipress in croatia prescription viagra online uk quiero comprar premarin can requip cause weight gain furosemide common name lopressor for purchase eye medication xalatan bad side effects of methotrexate billig cardizem online kaufen how to by zyloprim online synthroid over the counter canada can you buy combivent side effects of compazine 10 mg online pharmacy no prescription needed compazine rumalaya forte comprar how to get eyes like allison harvard triamterene and hydrochlorothiazide capsules online pharmacy buy accutane without taking 20 mg of singulair costco pharmacy zyvox price brand names water pills pharmaceutical news europe ajax cialis online clonidine 0.1mg tab purepac simvastatin amlodipine side effects purchasing elocon online uk buy isoptin cheap singulair paediatric best place to buy lopressor how much is benemid tablets viagra soft uk online online phenergan purchase viagra sublingual woldwide shipping canadian haldol tablet side effects of atorvastatin 80 mg buy fosamax new zealand online online pharmacy australia free delivery where can i buy cheap nolvadex generic levitra reviews sucralfate carafate over counter sarafem pct buy accutane class action lawsuit 2012 cheap cafergot pills purchase anafranil pills effects of clomid and alcohol detrol from usa levitra drug wiki generic allegra over the counter xeloda generic reviews ampicillin with no rx generic viagra any good online glycomet tablets 150 mg quality of india drugs long time side effects silagra comprar sumycin online generic sildenafil citrate by teva pharms very cheap elimite flomax without a perscription gout colchicine cost buy tinidazole tablets naprosyn tablets from buy ventolin coupons 2011 pharmacy 365 stockton on tees opening times buy diclofenac sodium 50mg uk online pharmacy can acai berry gain weight my alli printable coupon 2010 is it illegal to buy painkillers online paxil discount voucher valtrex 500 mg tablets accutane 20 mg log what is chloromycetin pills used for buy flomax online us no prescription low albendazole infection where to buy tamoxifen in australia pharmacy aspirin bonus pills dose of flagyl for giardia in dogs vantin paypal toprol xl 25 mg for anxiety buy meclizine australia where to get cozaar nizoral a-d anti-dandruff shampoo reviews buy etodolac 20 resources for zofran viagra stores in canada advair diskus generic available disgrasil 120 mts promethazine codeine in the uk brand cialis us companies only albendazole syrup for children where to get lexapro cheap is canada drugs online legitimate where to buy generic cialis online omnicef prescription only compare pharmacy prices for viagra where do i buy sarafem costco arimidex price nizoral suspension pediatric dose v-gel over counter uk can you buy voltaren supermarket taking zoloft and cold medicine tadapox generico online what type of medicine is skelaxin buy celexa no prescription fast delivery tadacip australia best online pharmacy canada pharmacy buy zovirax ointment over the counter is ventolin over the counter in canada craigslist manchester meet lowest price carafate troy online pharmacy reviews baclofene et sevrage side effects of celadrin cream cialis 20mg pills buy metronidazole online free shipping pilex himalaya review januvia in the uk what is metronidazole 500mg used for in women geriforte syrup order by phone acheter pas cher omnicef order generic viagra online canada safe site to buy clomid research grade midamor what is apo-amitriptyline 25mg used for trazadone no prescription buy prevacid online usa where can i get lipothin buy aspirin paypal piroxicam side effects weight gain original avandamet online cheap bactrim 40 mg viagra wikipedia italiano overnight pharmacy does alli work pills antibiotics canada no prescription colchicine australia desyrel 100 yan etkileri acquistare cialis jelly in italia accutane australia price risperdal medicine online cialis 2.5 mg cost is amoxil over the counter cialis tadalafil review safe buy generic viagra online what is diflucan mg used to treat mail order citalopram get retino-a cream 0,05 toronto levlen birth control reviews review buy toradol 20 flovent online order allegra over counter cost hyzaar drug schedule probalan online kytril refills cheapest and nicest place to live in the uk most reliable place to buy viagra soft online canada and motilium age can take viagra canadian online pharmacy for doxazosin maxaman uk brand name generic name for female viagra forzest usa use allopurinol treatment gout buy viagra with no prescription uk overdose synthroid symptoms cheapest clomid uk where can you purchase lotrisone cream is there a drug comparative to speman levaquin prescription generic what are the serious side effects of accutane can you get cozaar over the counter promethazine dosage for children vegetal vigra fda pariet australia companies only how to by digoxin online cialis super active overnight delivery pill shop how much is bactroban without insurance buy viagraa online walmart pay by check online canadian pharmacy for clomid canadian online pharmacy for cytotec robaxin over the counter india vente de cialis super active au quebec what is the prescription drug mobic for osteoarthritis betoptic refills pharmacy buy drugs zebeta aleve dose for anti inflammatory cheapest serophene tablets uk xenical pills sweat medrol and alcohol side effects betnovate c ingredients cost of ranitidine 300 mg viagra pricing online lotrisone side effects uk cheap us order aceon online aciphex delayed release tablets side effects how to buy viagra in the united states motilium over the counter canada para que se usa aleve what is azax 500 used for can you buy innopran xl over the counter viagra plus dosage recommended prazosin tablets uk what is the dosage for colchicine for gout sinequan sale can you buy atacand online levitra professional best price social anxiety medication treatment fight store shipping worldwide recommended dosage clomid 100mg valtrex to buy from europe daily cialis cost nz can you buy antidepressants chemist azathioprine eczema side effects generic flagyl metronidazole 400mg from uk can sinemet cause weight gain prograf sold over counter prescription ciprofloxacin used alli on line amantadine discount fda approved prescription side effects of oxytrol patch how long to take keppra use of ginseng in chinese medicine cordarone from usa use pilex coupon online what is voltaren 75 mg used for tenormin tablets 100mg buy serpina buy cheap generic antabuse prescription where trandate what is provera taken for generic for imitrex tablets inderal online without rx is zoloft a schedule 2 drug purchase ralista pills coming off amitriptyline side effects buy revatio online india no prescription where to retin-a ge azithromycin pediatric dosage chart adalat tablets rash buy dilantin cheap proscar online prescription can accutane cause weight gain hyaluronic acid next day delivery dutas paypal nitroglycerin transdermal delivery system keppra generic release date uk pharmacies online that sell celebrex cheap atarax no prescription periods after depo provera shot what is doxycycline used to treat medication buy shampoo online nz side effects of pain pills during pregnancy evista mg order order amitriptyline online pharmacy where can i get some estrace discount canadian pharmacy aspirin zocor dosage instructions to buy arimidex in uk where to buy viagra online india ciprofloxacina infeccion urinaria benemid in the uk generic benzaclin cream is there a generic form of trileptal non prescription nymphomax pharmacy generic for premarin can you only get ranitidine on prescription buying vpxl leukeran usa canadian pharmacy ventolin inhaler discount ginette-35 baclofen usa sale canadian health care act betoptic without insurance antivert discount no prescription what is diclofenac sodium topical gel 1 celebrex generic version purinethol australia price order live caterpillars buy calan online canada no prescription small dosage prednisone side effects famvir pills drugstore ou acheter unique hoodia nolvadex side effects long term use buy doxazosin overseas detrol results forum what is procardia used for in pregnancy prandin 2mg tablets levitra dosage instructions can you buy fml forte over the counter in germany buy atorlip-10 online amazon viagra and cialis not working ampicillin generic drug buy lisinopril online reviews over the counter antibiotics pharmacies in japan buy levothyroxine price prometrium sold over counter what types of zanaflex are there natural herbal alternative to viagra chat room - canada drugs buy clozaril online mexico no prescription is it illegal to order generic norvasc buy rosuvastatin with paypal is generic cialis safe and effective mycelex-g suppositories buy best place buy serevent pct retin-a micro price at walmart pletal online uk cost of gasex does doxycycline 100mg work for acne order alphagan tablets order tretinoin 0 05 lowest price generic equivalent for skelaxin voveran sr tablets for purchase sildenafil aurochem india long term side effects of dutasteride xenical orlistat tablets reviews chloroquine from canada discover scotland tours discount code where can i buy generic propecia prednisolone dosage 8 tablets a day cialis professional on line purchase buy accutane canada online drugs buy propranolol from mexico online extendaquin usa pharmacy that sells terramycin do you need rx female cialis reminyl in the uk zanaflex generic for what does a plavix tablet look like generic clozaril usa pharmacy where to buy tinidazole with visa indinavir rx colchicine cheap price prednisone effects on kidneys lipitor buy online india american express canada travel careers maxalt usa sale nexium pills sale indocin india what is uroxatral tablets lithium medication side effects cheap generic norvasc amiodarone and cardizem compatibility doxycycline pills for malaria side effects of cytotec order brand aceon 2 mg januvia over the counter bacteria buy ampicillin online furosemide 20 mg for dogs side effects the online drugstore dramamine online sale of topamax buying famvir how does cialis 36 hour work where can i order woman's viagra canadian pharmacy northwestern crestor fda approved to buy without prescription generic tadalafil paypal compare prices suprax how to use ortho tri-cyclen as morning after pill can buy carbozyne online cheap atarax 40 mg online pharmacy olanzapine mail order antivert cialis for daily use for sale baclofen 20 mg street value bactroban bonus pills where to buy minocycline ointment buy ceftin online from usa voltaren gel price cvs what is topamax for nizagara discounted prazosin price india side effects of zyrtec depression buy oxytrol next day buy sominex from india minocin online where can i get some brahmi diclofenac sodium 100 mg dosage prilosec otc double dose azathioprine metabolism and allopurinol cost of torsemide buy generic norvasc with bonus buy tamoxifen mexican pharmacies seroquel dose in elderly cual es el precio de levitra en mexico apply pilex cream liquid keppra review cheap generic ampicillin bacteria zithromax alcohol use buy propecia 100mg online best place to order zestoretic in us nizoral anti dandruff shampoo price in india cialis soft price what is actos pills used for long term side effects of accutane sarafem discontinued what are the side effects of the medication bystolic buy tretinoin cream no prescription topamax for sale australia buying lariam order levitra professional on line mexico is generic medrol effective torsemide 5mg tablets coreg drugs com buy cialis professional 5 vermox buy australia paroxetine overdose death cheap viagra in usa zyprexa 20 mg velotab etodolac on the internet purchase zestril pills nootropil dosage instructions order viagra now renagel lawsuit canada buy seroflo 5 top 10 online provera sites ovulation after clomid cycle erythromycin overnight pharmacy metformin australia companies only can i take birth control pills with prednisone purchase medrol azathioprine pregnancy side effects crestor coupons astrazeneca order viagra professional from mexico without prescription rosuvastatin generic crestor postcode search uk free alli drug oversea promethazine syrup online no prescription how to use ventolin hfa 90 mcg inhaler where do i get accutane finast drugs online purchases discount diflucan minocycline generic vs brand plavix lawsuit 2011 overnight pharmacy prescription bupron sr online low blood pressure medication during pregnancy support for citizens united decision canada buy abilify without prescription where to buy thyroxine t4 avodart cheapest express scripts prior authorization form for adderall all types fucidin pills generic viagra free samples tetracycline sale online antibiotic doxycycline lyme disease what does bactroban comprar ashwagandha portugal prescription drugslasik water pills buy kamagra chewable in ireland metformin combination therapy cialis how long does it last in your system what types of micronase are there cheap provera fedex phenergan delivery to us generic priligy tablets viagra sublingual canadian source diovan generic 320 mg cafergot without a prescription from canada nexium generic cheap costs alesse online usa clozaril birth control online canada cheap online pharmacy generic accutane mirapex phone orders tetracycline buy online ireland seroquel without prescription order mentax online how to get atacand on line buy celadrin online is mail order claritin safe what are the benefits of taking acai berry capsules order alligator tail online american wild ginseng & tian qi capsules generic hoodia safe lincocin im dosage lowest priced actonel purchase bystolic canada how long to use claritin dose maximale ginseng jour is liposafe legal in uk online coumadin clinic lowest price proscar albuterol cycle results nootropil prices at costco over the counter version of alli fda approved billig actoplus met online kaufen cheapest hytrin buy over the counter omnicef online lamisil online pharmacy canadian buy alli online us no prescription crestor reviews side effects buying zyban online zanaflex without rx dutasteride vs finasteride hair regrowth purchase lozol online acquistare viagra originale avalide without prescription coumadin ridge neurontin weight gain help what is zyrtec 10mg used for 3 types of analgesic drugs why is generic lipitor so expensive mobic meloxicam 7.5 mg boehringer ingelheim viagra soft results forum side effects of maxalt mlt 10 mg shuddha guggulu online in usa risperdal consta price india order nootropil online in usa capoten uk brand name antabuse drugs for sale cheap flagyl 750 mg what types of brafix are there xenical buy online mexico propranolol usage awc canadian pharmacy legitimate plendil prix en pharmacie en france drug market order zyrtec where can i buy renagel in canada normal free thyroxine levels levitra plus results forum where to finast indinavir crixivan side effects where do i buy zestoretic lamisil pills drinking alcohol levitra plus visa actonel from usa what does amantadine better than decadron buy chloroquine online from usa comprar arimidex en argentina cheap order online generic plavix mentat syrup benefits pharmacy rx 17 order liposafe canada non generic paroxetine lamisil 100 buying synthroid in mexico buy actoplus met 10 mg overseas pharmacy no prescription kytril online pharmacy next day delivery augmentin and alcohol 875 mg best prescription pill high best place buy trileptal med cab zaditor paroxetine pharmacy order diclofenac online uk what is prednisone used for and side effects canadian ceftin discount lasix 100 review zofran cost canadian cialis patient information sheet buy retin a cream no prescription caffe` al ginseng dove comprarlo hyzaar prices at costco where to buy lotensin in canada safely buy prometrium in uk order rumalaya forte overnight cefixime dosage for infants what does a tetracycline pill look like buy tegretol in ireland strattera discount online cheap is generic entocort available in usa lanoxin shortage 2012 how long does it take for augmentin duo forte to work www.amerimedrx.com viagra online apotheke holland zyvox generic for what drug category is zithromax viagra plus billig kaufen baclofen looking for cheap amitriptyline hydrochloride drugstore aspirin pharmacy prices list diflucan generic drug avodart uk online how to delete we heart it cymbalta from europe benadryl ships from india buy kamagra oral jelly india asthma rescue inhalers over the counter tamoxifen drug store online cialis jelly where to purchase generic drug for protonix buy colospa cheap where can i buy topical finasteride diflucan fluconazole 150mg yasmin pills online in the india round yellow pill 100 synthroid how to use himalaya pilex tube ordering fertility drugs online generic tadalafil vs cialis how often to take aciphex cheap car parking liverpool airport finpecia 100mg tablet buy hydrochlorothiazide online india purchase ampicillin on line in india order doxycycline fast delivery online cheap brahmi buy online is there a generic drug for estrace cream without a script buy online order accutane mg zoloft reviews 2012 over the counter water pills for swelling buy cleocin gel 100 how to buy brand lotensin 20 mg by mail zyvox antibiotic prescription buy lotrisone online no prescription cytoxan dose for cns vasculitis seroquel xr 200mg tablets non prescription diflucan order delivery diovan cheap buy buspar greece buy cholestoplex in india online walmart cheap drugs list can i buy nolvadex over the counter where can i buy alligator clips for hair 100mg viagra uk naproxen better than motrin abilify no prescription in mexico himcocid from usa pharmacy phenergan online canada bentyl ibs d albenza no prescription reviews zofran by mail dog anxiety medication fireworks adalat tablets purchase on line geriforte syrup dosage instructions buy motilium no prescription fast delivery buy aricept pills in the us where zestril can you buy septilin over the counter efectos del sildenafil 100 mg ventolin accuhaler when to use ceftin over the counter canada styplon usa cvs prices order abilify 20 mg licensed research grade lanoxin celexa supplier in uk tricor women buy how to get propecia in the us safe buy isoniazid online propranolol brands australia puedo dejar de tomar sertralina where purchase tadapox vente de hyzaar au quebec paxil withdrawal headaches where to get benzac pct buy neurontin online from uk noroxin 400 mg 14 tablets noroxin uses is generic cabgolin effective provera pills weight gain how long does prednisone take to kick in for asthma what type of medication is luvox suhagra prices usa cheap canadian clonidine no prescription ambien generic pill identifier suprax 400 mg price buy diamox in peru where to buy viagra no prescription can i get lopressor ampicillin mg no prescription wellbutrin xr 150 female cialis without rx where to buy sinemet online sticky content script craigslist new york apartments for rent queens diflucan tablets used calan cominelli lynoral pharmacy prices list phenergan in labor and delivery buy chloromycetin pills prescription where to buy acai berry fruit malegra dxt tablets uses what does zyprexa make you feel like online voveran sr india suppliers of brand amoxil in us online pharmacy buy mentax cialis 10mg price gout medication allopurinol side effects louer ou acheter livebox orange coreg medication on line what does prednisone do for hives buy viagra johannesburg are crocodiles more dangerous than alligators decadron for sale philippines current price cymbalta metoprolol side effects in men generic for premarin conjugated estrogens rx pharmacy north platte ne generic zyvox available cheap buy rosuvastatin in ireland propecia without a prescription from uk safe websites to buy generic cialis online nymphomax online ordering what is the medication zocor used for metformin atypical antipsychotic weight gain premarin dosage too high buy erexin v paypal indian amoxil 100mg viagra price where could i buy cordarone without prescription propranolol pills online in the india how to use abana health canada trileptal benicar 40 mg price can you get clomid on the nhs buying fucidin from canada no prescription tinidazole without cod script what are the symptoms of taking too much thyroid medication my penegra coupons stieva-a cream singapore misoprostol and mifepristone buy feldene modo usar elavil refill pack dapoxetine fda review norvasc sales 2009 blood pressure to buy anafranil buy pet medicine online canada perscriptins on line clonidine 10 mg pharmacy one amman branches can i make phenergan cialis professional sale canadian soft can i buy nexium in the uk drug market order femara antibiotico acne zithromax can viagra and cialis be taken at the same time buy florinef in ireland discount prescriptions online pharmacies online allegra generic otc low price seroquel uk where is bora bora located at long term side effects of revia calan pharmacy coupons rogaine 5 perth australia tadalis sx online order cleocin shortage when to take synthroid medication flomax price in canada post cycle therapy avalide viagra plus italiano moduretic ships from india what is clomiphene used for buy luvox mexican pharmacies azulfidine sublingual dosage super levetra pay pal avodart tablets from buy order sarafem without rx prednisone dosage for 100lb dog what is paxil tablets side effects of alphagan z etodolac uk online prescription drug bupropion xl valtrex usa cvs prices buying levitra in australia ranitidine women buy buy prometrium 100 augmentin 400 mg chewable tablet order rumalaya online with visa get pain pills pain clinic lamisil mg mexico trim active plus slimming avapro online bestellen online pharmacy usa coupons cheap canadian vermox no prescription brand levitra suppositories buy metformin generic reviews sertraline hydrochloride reviews maximum lexapro dosage imitrex medication abilify drug coupons switching from lexapro to zoloft effect does viagra have women buy triamterene 20 caverta 50 mg tablets buy probalan new zealand online topaz.mediche viagra calcium carbonate dose in pregnancy is levitra cheaper than cialis buy diarex boots colchicine generic removed from market canada and brand levitra purchase generic norvasc non generic metformin protonix generic wyeth heartburn discount rhinocort amsa fast como se toman how to get prescribed bupropion buy brafix no prescription buy confido boots pharmacy what is zantac used for in infants buy singulair with all types prednisolone pills online pharmacy kamagra max 100mg uk what does tamoxifen do to the body buy zyprexa overseas beat way to order benadryl cozaar generic manufacturers prednisolone generic mexico voltaren from new zealand where to buy cytotec viagra on the net overnight pharmacy lipitor levitra super active mail order india carafate and absorption of other medications cost of generic clozaril lotrisone medication side effects vermox 20 mg posologia zyvox to buy in england is viagra for men and women the same licensed pharmacy paxil birth control pills viagra ebay alligator hair clips mentat from canada purchase glucophage 1000mg olanzapine tablets purchase on line mail-order dostinex singulair over the counter alternative comprar vantin original how to buy viagra in macao robaxin high end painkiller ordering ampicillin generic buy proventil inhaler canada online pharmacy no prescription zopiclone ordering zoloft mexico what is the drug procardia used for buy effexor xr australia ranitidine dose is it safe to order meclizine rhinocort order buy books online australia free shipping buy danazol pills crestor online no prescription cialis super active uk buy medrol comparison coumadin mg buy what is ditropan xl used for sumycin online uk yasmin pharmacy mail order requip in canada singulair billig kaufen urispas over counter cleocin gel for sale philippines provera dose for amenorrhea biaxin discontinued cardizem without a prescription buying levlen in manchester order flagyl no rx canadian pharmacy where to buy metronidazole over the counter over the counter equivalent to phenergan albenza tapeworm dosage doxazosin tablets uses doxycycline dosage for tooth infection buy zanaflex online overnight delivery state board pharmacy puerto rico pakistan aavaliable certaline buy viagra cheap uk how to import aciclovir world war 1 timeline aciphex 40 mg side effects himplasia without prescription what is a prednisone dose pack prescription viagra plus long term side effects of zebeta claritin over counter brand sale tadalafil generic cialis what are medrol tablets used for when will aricept be available in generic form hyaluronic acid coupons prometrium 40 mg pharmacy order zithromax cheap ordering diltiazem what drug category is plendil purchase atorlip 20 online buy calan paypal accepted pharmacy has best price avodart ventolin inhaler side effects in children 10 best drugstore makeup products paxil medicine to buy precose metformin trade names in india where do i celebrex in uk augmentin without a prescription from india ranbaxy azax 500 viagra super active for dogs buy cytoxan capsules mail order generic rumalaya gel side effects of enalapril maleate in dogs generic hydrea us pariet 20 mg vs nexium cardizem woldwide shipping kookai australia buy online diflucan 150 mg for yeast infection purchase requip online lithium 100mg tablet 5 minoxidil boots purchase levlen in usa common side effects of exelon reviews on rosuvastatin how long to get hydrochlorothiazide out of your system losartan dose response how much is diovan tablets can you buy zovirax cream over counter generic singulair switzerland online pharmacy no prescription needed lamisil purchase generic finax bad side effects of sibutramine how to get pills out of your system quickly do you need to be 18 to buy dramamine do you need rx imitrex keflex dosing for uti in children over the counter antibiotics for gum infection flomax usa no prescription lamictal where to get purim pct buy mifepristone online for cheap efectos clorfenamina embarazo reasons thyroid medication not working lamisil mg buy valtrex order online no prescription pill rx health atarax products depo provera generic available buy geriforte in india online haldol decanoate conversion aldactone dose for acne uk version of viagra soft etodolac refills how to order midamor cabana filmes online house mail order generic precose how to buy painkillers online without prescriptions albendazole over the counter usaa buy baclofen online from canada best price for real benemid advair diskus for sale philippines mometasone inhaler dosing hytrin drug store online metronidazole antibiotic type canadian drugstore online review bupropion without rx online cleocin gel purchase aspirin shop net how to buy trandate in london fastest robaxin uk delivery prescription digoxin where to purchase ephedraxin mail order albuterol human side effects of clavamox bactrim tablets do they expire best place to order altace in us erection packs 2 overseas stilnox tablets side effects what is menosan pills used for buy actos online no prescription buy generic aspirin online can you buy viagra plus in ireland pharmacy online what is voltaren gel prescribed for what is motilium used to treat retino-a cream 0,05 price no script pharmacy reviews order viagra super active online without rx much does generic accutane cost what is minipress for buy doxazosin next day folic acid after methotrexate ectopic endep generic for craigslist new york city usa buy ranitidine capsules how to buy promethazine codeine syrup duphalac order online order viagra online canadian no prescription generic propecia en ma~xico accutane pharmacy prices list prednisone next day delivery diclofenac 100 mg bijsluiter where to buy doxycycline ointment finpecia discontinued para que se usa motilium proventil in the uk lamisil legal in england zetia how to buy cheapest tadalis sx to buy isoptin 100 mg revatio prescription retin-a 0,05 online in us buy indinavir australia abilify where finax voltaren emulgel boots use himcocid coupon online what is triamterene hctz 37.5 25 mg tab used for chloromycetin usa pharmacy nitrofurantoin with american express floxin mexico antibiotic bronchitis prednisolone prices cvs dosage doxycycline treat lyme disease dogs order generic actos mg cheap genuine famvir online best online viagra sales ephedrine vs clen vs albuterol doxycycline hyclate 50 mg for rosacea zestoretic online uk precio del viagra en mexico 2011 buy brand zyprexa generic for lanoxin strattera canada prescription lowest priced fucidin can you only get cafergot on prescription can you get acticin over the counter baclofen dosage for spasticity canadian pharmacy express buy viagra uk reviews difference between retin-a micro gel and retin-a cream cialis 5 mg from the pill store buy malegra dxt in ireland diclofenac online from canada midamor cheap cheapest generic cialis no prescription buy exelon with no rx acai sale tramadol dose rxlist amitriptyline no prescription fedex ups novartis diovan shortage parlodel generic name without a script generic allegra 30mg 120mg 180mg epivir-hbv generic reviews buy sarafem 100 non generic zyprexa what are the side effects of nexium 40 mg tablets lipitor lawsuit lawyers over the counter zyrtec dosage can you get cialis sublingual over the counter proscar woldwide shipping overseas pharmacy no prescription cefixime alli trippy where do i buy nizoral shampoo comprar antabuse en argentina cialis pas cher paypal buy penegra in uk amoxil costco best place to order viagra plus in us online cefadroxil overnight delivery actos pharmacy pioglitazone canadian importing prescriptions drugs from canada crestor drug wiki kytril lawsuit settlements lozol uk online decadron roche precio argentina how to order cialis soft lopressor tablets uk order actos diabetes fda herbal anxiety pills cialis 20mg filmtabletten apotheke preis augmentin duo syrup buy accutane online without prescription pay with paypal zyprexa cheap capoten mail order clomiphene men low testosterone viagra store in kolkata albendazole on line no script synthroid vs armour aldara imiquimod buy isotretinoin accutane reviews buy phenergan paypal celebrex buy mexico what is cipro now called acheter zenegra can you buy imitrex comprar quibron-t original en madrid prevacid delivery london cialis 5mg canada where can i buy eurax in canada lasuna online uk where can i buy hoodia in uk what is kabana made of buy alesse online uk shipping available protonix 40 mg twice daily acheter diclofenac buying sominex in manchester buy cialis online at canada pharmacy order lexapro on line usa best generic hytrin sites clomid and serophene otc bactrim pills used to buy amantadine in uk online forum cod order rhinocort adidas football boots online ireland chloroquine generico italiano billig brahmi online kaufen lamisil once cream reviews best drugstore lengthening mascara 2013 cialis generic name in india buy clomid 200 culturismo sin tonterias gratis online can aleve get you high help with cost of zyprexa getting trental in australia antabuse dosage range list of prescription non steroidal anti-inflammatory drugs netcraft browser stats ic doxycycline alcohol purchase brand cialis online no prescription purchasing strattera online uk what are the side effects of nexium 20mg buy phenergan online with mastercard is shallaki a prescription drug safe place order bactrim depakote pills sweat non persciption diflucan viagra price in india 2013 canada drug mart pharmacy arava express canada lopressor 100 mg purchase amoxil on line in mexico no prescription fosamax diamox prescription cost betnovate usa pharmacy buying buspar online avodart vs propecia side effects 1man 1jar video cost accutane canada without insurance donde consigo las pastillas alli en mexico styplon canada prescription florida alligator hunt buy diclofenac no prescription fast delivery what does do to allegra fruit juice voveran visa ditropan cheap price buying lithium ion car batteries best site for brand cialis is watermelon like viagra buy brand viagra 100mg nymphomax drug schedule accutane 10 mg side effects cheap skelaxin drugs generic lipothin provera pct buy buy metronidazole 750 mg